Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Problem med Fartreglage.

  1. #21

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Har någon ställt frågan om batteriet laddats?
    Stoppar man in ett batteri som man köper med så är det inte laddat och beter sig så.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  2. #22
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Du har rätt, jag skulle rätta det tidigare och då störde tanten mig igen. Det skall vara 3.7•3.7•6•50 som blir max effekt via esc och sedan förluster på det gånga med 0.8.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #23

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Är det ett "Sky Flight Hobby" 50A reglage du har?
    Isåfall finns lite info här: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1845221 , med en länk till suppo som är det du kanske redan hittat. http://www.suppomodel.com/ESC/escmenu.html#manual
    Dom verkar ha två modeller av 50A reglage, 4 eller 6 "main options". Det är kanske någon av dessa manualer du kan ha nytta av.
    /A

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    Är det ett "Sky Flight Hobby" 50A reglage du har?
    Isåfall finns lite info här: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1845221 , med en länk till suppo som är det du kanske redan hittat. http://www.suppomodel.com/ESC/escmenu.html#manual
    Dom verkar ha två modeller av 50A reglage, 4 eller 6 "main options". Det är kanske någon av dessa manualer du kan ha nytta av.
    /A
    Hej, ja det är den manualen som är mest lik, det piper exakt som där står, bara det att i deras manual är där sex menyer man kan komma in i. Jag kan bara välja fyra. Sen stämmer inte alla svarsalternativen. Där det står i deras att man kan välja mellan tre val, har jag bara ibland två, ibland fler. Man svävar lite i blindo när man inte vet vad man väljer.
    Vad jag har sökt mig fram till så har jag kommit fram till att det är detta
    http://www.bananahobby.com/50a-esc-u...ueryId=1540065

    Givetvis ett fartreglage med minst info om. jag har mailat leverantören om just detta, men inga svar.

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    Har någon ställt frågan om batteriet laddats?
    Stoppar man in ett batteri som man köper med så är det inte laddat och beter sig så.
    Hej. ja det var fulladdat. Jag mätte det i balansuttaget och alla celler var jämna.

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    8S och lite mindre propp (2-bladig kanske) ger ju vid samma inmatade effekt lägre ström och det kan ju vara positivt. Såg inte heller att det var 3-bladig propp men enligt reservdelsspecen skall det vara 13*8" propp - stämmer det verkligen ? Under "Specifications" står det 18" dia men inget mått på stigningen... Men det är en tung kärra för den acken. En kompis kör en ca: hälften så tung kärra på samma ack-storlek som du har. Och räkna inte med att ack-specen (50C kontinuerligt) stämmer med verkligheten för dessa "Kina-ackar".
    Hur var det - är detta din första elmodell ? Oavsett om det är din första elmodell eller inte så glöm inte att ha en elektronisk "förregling" på motorn så att den inte kan starta utan att du verkligen har aktiverat den via t ex en switch ...
    Roger
    Hej. Där står på ett av propellerbladen Angle High: 54,5 Angle Low: 24,5
    propellerbladen är 8" om jag räknat rätt. 20,3cm ca
    har en trottlecut på kontrollen? eller du menar en knapp/switch man sätter på flygplanet?

  7. #27

    Standard

    Nu har jag fått svar av bannahobby.
    De ville ha bilder som bekräftade om de skickat rätt eller fel fartreglage. Det fick dom, och svaret blev att det var helt rätt fart reglage och rätt beskrivning. Jag ska filma när jag går in i programmerings mode. så får dom svara på varför jag bara har fyra alternativ när det står att jag ska ha sex

  8. #28

    Standard

    nu fick man äntligen svar efter att ladda upp filmer och grejer.
    Thank you for verifying. It definitely does sound on the video that you in fact do have a bad ESC. We will promptly issue a replacement.

  9. #29


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hoppas att det verkligen blir "promptly" så att du får en chans att flyga kärran så snart som möjligt. Och förhoppningsvis så löser det sig med ett nytt fartreglage.
    Roger

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hoppas att det verkligen blir "promptly" så att du får en chans att flyga kärran så snart som möjligt. Och förhoppningsvis så löser det sig med ett nytt fartreglage.
    Roger
    Ja det får man verkligen hoppas. funderar på att eventuellt byta fartreglage ändå. Det känns kanske i det klenaste laget. men vi får se. tack för hjälpen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •