Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ljud i Fatshark Attitude V2

  1. #1

    Standard Ljud i Fatshark Attitude V2

    Hej

    Skulle vilja få ljud i lurarna när jag kör. Bara 3 kablar från kameran så den har ingen inbyggd mic.
    Nån som har nån idé på vad för mic jag kan koppla in på ingångarna till sändaren?

    /7an

  2. #2

    Standard

    Det ordnade sig.... hittade en gammal mic från en telefon och det funkade ;-)
    Bara kollat så det är ljud...men inte när jag kör än.

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vad skall du lyssna på?, är det flyg blir det i regel ganska tråkigt i längden.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Standard

    Bild från testmonteringen....
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1436194573028.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	44,9 KB 
Id:	53181  

  5. #5

    Standard

    Vill höra hur mycket jag gasar när jag kör.... i alla fall nu innan man fått in känslan i fingrarna.
    Det är en quad.

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Vad skall du lyssna på?, är det flyg blir det i regel ganska tråkigt i längden.

  6. #6

    Standard

    Har själv funderat ett tag på att köra med mick, visst blir det trist i längden men precis som när man flyger LOS och kan höra motorljudet från sitt flygplan eller quad så är det även en stor del när man flyger FPV, ljudet från motorerna kan spela en stor roll hur man flyger och flyger man fpv långt bort eller med flera quads i samma område är det svårt att höra motorljudet och då är en mick ett väldigt bra alternativ.

  7. #7

    Standard

    Snodde en mic från en gammal trådlös telefon och det verkar funka. Får se om jag måste sätta ett filter om nått stör.
    Scorpia 250, RCX 2206/2250, Fatshark Attitude V2.

  8. #8

    Standard

    Jag har haft ljudet från flygplanet inkopplat och det är bara ett himla liv.

    Vibrationer, resonansljud, motorer och vindbrus. Ingen direkt trevlig upplevelse.

    Vissa OSD och styrsystem skickar över data via en ljudkanal och det är användbart, men inte det andra.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #9

    Standard

    Har använt headset till FatSharks för att höra vad EagleTree-damen har haft att säga, utan inkommande ljud från kameran. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •