Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Cx-20 problem nån som vet?

  1. #1

    Standard Cx-20 problem nån som vet?

    Tjena ny på forumet.
    Fick hem min cx-20från banggood ställde in allt i mission planner och kalibrerade den.

    Flög väl 1 minut i manual mode och gick bra tills ja kom ca 50 meter bort och den tappade kontakt av nån anledning vilket resulterade i att den åkte tillbaks o börja cirkla mig på olika höjs o höll på crasha flera ggr.

    Kunde inte återfå kontrollen sen me varken restarta sändaren eller nått tills den åkte ner.

    Har sen dess provat flyga den igen me return to home etc men samma sak händer .. den åker i cirklar tills den crashar.

    Nån som vet vad de kan va? den har gps lock o så.
    Senast redigerat av administrator den 2015-07-23 klockan 21:33.

  2. #2

    Standard

    Vet inte om jag har rätt men skulle gissa på "magnetic declination", alltså att GPS modulens vinkel inte är rätt utifrån vart du kör. Då får man den så kallade "toilet bowl effect".

    På min drönare har jag ungefär en 6 grader vinkel mot höger, du kan kolla här utifrån vart du bor: http://www.magnetic-declination.com/

    Men går det inte stänga av GPS och gå in i Atti mode eller liknade på denna quad om detta händer för att slippa krasch?

  3. #3

    Standard

    Tråkigt att det inte fungerar för dig. Står det i handledningen för CX-20 att man bör gå in i MP innan men flyger. Det enda vi gjort med Qanom Nova) (samma som CX-20) är att initera kompassen. Den flyger fint och kommer hem snällt vid RTL. Inte en enda propeller har behövt bytas.
    //Bosse

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flygisoft Visa inlägg
    Vet inte om jag har rätt men skulle gissa på "magnetic declination", alltså att GPS modulens vinkel inte är rätt utifrån vart du kör. Då får man den så kallade "toilet bowl effect".

    På min drönare har jag ungefär en 6 grader vinkel mot höger, du kan kolla här utifrån vart du bor: http://www.magnetic-declination.com/
    Ok Jag hade bara lagt den på auto declination men ändrade nu till 3.4 ska ta ut den o prova då de blir lite bättre väder
    Senast redigerat av administrator den 2015-07-23 klockan 21:34.

  5. #5

    Standard

    Verkade göra tricket fungerar fint nu

  6. #6

    Standard

    Nova cx20 någon som vet hur knapparna ska stå jag hittar inte manualen.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sm6vag Visa inlägg
    Nova cx20 någon som vet hur knapparna ska stå jag hittar inte manualen.
    Så här är det på min:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Knappar.png 
Visningar:	177 
Storlek:	100,6 KB 
Id:	53912

  8. #8

    Standard

    Hur ska knapparna stå gps mode och hur gör man så den kommer hem igen mm

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sm6vag Visa inlägg
    Hur ska knapparna stå gps mode och hur gör man så den kommer hem igen mm
    Kan inte så mycket tyvärr

  10. #10

    Standard

    0 på vänstra 2 på högra ger return to home

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •