Reklam

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Ny laddare och nätagg!

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Henke - att du och andra flygare av riktigt stora kärror och helisar har behov att ladda flera ackar samtidigt är jag fullt medveten om men det är nog ändå en mindre del av alla elflygare som normalt har det problemet - därav min fråga till de i denna tråd som tog upp frågan. Har man egentligen inte problemet så behövs ju heller ingen lösning på detsamma.
    Roger
    Mja eftersom TS bara ställde en halv fråga så svarar jag generellt. Givetvis svårt att få fram vettig statistik, men helikoptrarna har kommit rejält på senare tid. Större flygplan är väl fortfarande 6S maskiner idag där behovet av att ladda parallellt är mindre, men för helikoptrarna så är det så man gör idag. Multirotormaskiner förefaller främst vara 250 size och då är ju en Quad-laddare(sådan med 4st laddare i ett) ett vettigare alternativ än att ladda parallellt.

Dock är det ju som alltid, men måste förstå vad man gör och varför om man skall nå framgång. Kopiera gärna, men förstå varför :-)
    Vasamodel special -Det händer i Ljungby såklart!

Standard

Visste inte att det fanns quad-laddare. Får kolla detta. Men som jorgen säger så handlar det för min del om att minska laddtiden. Skall jag förbereda mina 8 ack som skall med behöver jag idag ladda ca 4h totalt.

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Drar ett exempel bara, 4x100watt med inbyggd nätdel. Den klarar av dina 4S 1800 med upp till 6A laddström, 4st samtidigt. Finns även svagare modeller och utan internt nätagg.

http://www.hab.se/laddare--4x100watt...968-c-715.aspx

kör själv 4x50watt versionen med separat nätagg till mycket av min laddning. Mottagarbatterier, sändare, bränslepumpsbatterier, borrmaskiner, dammsugare, gräsklippare etc. Toppenbra sak för mindre ackar i vart fall. Saknar ibland det inbyggda nätagget, får väl uppgradera mig...
    Vasamodel special -Det händer i Ljungby såklart!

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Jg laddar mina 12S16000 på 20 minuter, allt handlar om vad man vill ha ut av laddaren. Därför är det viktigt att tänka igenom och om man frågar ger alla uppgifter så vi andra kan ge råd.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •