Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fartreglage

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard Fartreglage

    Hej
    Har en Dragon Hobby Sword 660 som köptes på Hobbex för ett par år sen. Nu verkar fartreglaget ha lagt av på nåt sätt, Den går på alla tre faserna, men det fattas en massa drag i motorn. Med ett annat fartreglage inkopplat så går motorn mycket värre, men jag har inget annat till båt.
    Skulle vilja ha tips om ett annat vattenkylt fartreglage som borde kunna funka bra, gärna lite åt det billiga hållet. Hittar inte fartreglage som reservdel till just den båten
    /Lars

  2. #2

    Standard

    Här finns ett urval av vattenkylda fartkontroller:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ntrollers.html
    /Leif

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    Jag hittade till dom, och har beställt ett från HobbyKing. Hade varit intressant med en diskussion om vas om hänt, nåt fel på signalen inne i fartreglaget,... nån förstärkare eller nåt sånt?. Den fungerade lite intermittent en dag, för att sen lägga av helt, till den lägre uteffekten.
    /Lars

  4. #4

    Standard

    Något liknande hände mig på ett reglage för flyg. Motorn roterade men på lågt varv. Minst 2 av de 30 effekttransistorerna hade brunnit upp (de hade synliga brännskador).
    /Leif

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    När jag förhoppningsvis har konstaterat att det funkar med ett nytt reglage, så ska jag dissekera det o se vad jag hittar.
    /Lars

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •