Fick några liter Metanol av okänd ålder. När jag premiärade min Spifire för ett par veckor sedan så gick den hyfsat men under 1/4 gas så ville den stanna. Samma sak förra året då jag plockade fram en gammal Vagabond med fyrtakt. Verkade som motorn spikade. Gick inget vidare. Nu vet jag att Metanol suger åt sig fukt samt att förvara densamma i flera år i plastdunk ger en sämre soppa. Köpte en plastflaska med Nitrometan för ett 10-tal år sedan. Gick ner i källaren för att rota fram den. Döm om min förvåning då jag upptäcker att den är knappt halvfull. Oöppnad. Nu till frågan. Hittade en gullig Jeepdunk i plåt på Biltema. Tänkte att det måste vara det ultimata men får då mothugg om att det ska vara så att den förorenar soppan? Någon som har en åsikt?
Sedan var det någon som påstod att Castrol M upphört tillverkas. Sant? Vill ovillkorligen köra Spitfiren på en mix av Aerosave 5% M 15%. Recinet för kylningens skull. För dom som vet hur nosen på en Spitfire ser ut så inte finns det mycket till inluft. Det blir mao varmt. Visst det går ju att skära upp ett större hål under men hur skalalikt blir då det? Har nu införskaffat 5 liter frisk Metanol. 1 liter M olja har jag och Niclas Haraldsson var vänlig nog att ge mig Aerosave. Men frågan gäller Jeepdunken, den vill jag kunna använda, den är bara så gullig.