Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: FrSky V8FR mottagare binder inte?

  1. #21
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Jaha, då har man packat upp sin nya X9D+. Det visar sig att den är en EU-version och den gick inte att till binda min X8R. Vilka möjligheter har jag? Ändra firmware på mottagaren? Sändaren?
    Förlåt trådkapningen men det har ju ändå med ämnet att göra.
    Bägge möjligheterna finns. Du behöver specialsladd för att uppgradera mottagarna. Du behöver specialprogramvara för att uppdatera sändaren.
    fredrik

  2. #22

    Standard

    Någon som använt denna metod som tydligen inte kräver några konstiga kablar.

    /Leif

  3. #23
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Vid 2.30 visas den vanliga kabeln mellan mottagare och modulkontakten så den behövs även om du hårdrockflashar med denna film
    fredrik

  4. #24

    Standard

    Ja, men den är ju inte särskilt konstig, en servokabel där man skiftat plus och minus i ena änden. Med "konstig" menar jag den här (men som inte heller är så konstig när man läst "how to" på frsky-rc.com)

    Bifogad fil 53555
    /Leif

  5. #25

    thoabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    215
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Marks mfk

    Standard

    hej

    Läste nånstans(var kommer jag inte ihåg.

    Att man kan ta ur minneskortet i sändaren, stoppa i datorn.Ladda ner firmvare,sen överföra till sdkortet(minneskortet)

    Thomas

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Vid 2.30 visas den vanliga kabeln mellan mottagare och modulkontakten så den behövs även om du hårdrockflashar med denna film
    Hårdrockflashar?
    /Leif

  7. #27


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    541
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Har kanske ingen betydelse i just det här fallet, men idag skulle jag binda en nyinköpt X8R mottagare (köpt på HK Global). Hur jag än försökte funkade det inte. Testade både D8 och D16 utan framgång. Efter en jädra massa micklande kollade jag upp ackspänningen på mottagaren. Hmm, väl utkörd ack. Bara 4 V! Tog en annan ack som visade 5,2 V och då band mottagaren blixtsnabbt i valfritt mode.

    Lite märkligt med tanke på att FrSky uppger drivspänningen för X8R till 4 - 10 V. Är det föresten någon som vet från vilken firmware EU-direktivet är implementerat. Och ifall det är aktiverat även för USA- och Japanvalet i setupen?
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  8. #28
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Hårdrockflashar?
    Det blir det om man flashar till videon
    fredrik

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gasman Visa inlägg
    Har kanske ingen betydelse i just det här fallet, men idag skulle jag binda en nyinköpt X8R mottagare (köpt på HK Global). Hur jag än försökte funkade det inte. Testade både D8 och D16 utan framgång. Efter en jädra massa micklande kollade jag upp ackspänningen på mottagaren. Hmm, väl utkörd ack. Bara 4 V! Tog en annan ack som visade 5,2 V och då band mottagaren blixtsnabbt i valfritt mode.

    Lite märkligt med tanke på att FrSky uppger drivspänningen för X8R till 4 - 10 V. Är det föresten någon som vet från vilken firmware EU-direktivet är implementerat. Och ifall det är aktiverat även för USA- och Japanvalet i setupen?
    Mätte du spänningen under belastning? Jag köpte för en tid sedan en acktestare mest för att testa lipoackar med. Men den har även funktion för att mäta NiMh med. Den visade sig dock vara värdelös till detta då den saknar just belastning vilket tycks krävas när man mäter NiMh. När jag testade ett batteri med min gamla Hitec testare var batteriet så gott som tomt. Med min nya testare visade att det var gott om ström i batteriet.

    /Mats

  10. #30


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    541
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Nä, jag mätte i det här fallet helt obelastat då mottagaren utan servon förbrukar mindre än 100 mA så det är närmast att jämföra med helt obelastad ack.
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •