Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Nån som kör med LiHV ?

  1. #1

    Standard Nån som kör med LiHV ?

    Har börjat komma allt fler LiHV batterier och bara undrar om nån kör med sådana och vad ni tycker.
    Är dom tillräckligt bra ? Hobbykings Bolt var jue usla prestandamässigt visade det sig i tester.

    Revoelectrix Revoblend verkar trevliga om man kollar vikten på ett 3200mah t.ex.
    http://www.revoblends.com/platinum-label-40c/4588319172

    Dom jobbar tydligen på 4.55v celler också.

    Phantom 3 m.fl. kör jue redan med 15.2v lipo etc.

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Finessen är inte gigantisk. Lägg till en cell bara och vips har man 4 volt till och inte bara tiondelar. Blir det en ny litiumstandard så är jag inte negativt inställd till högre cellspänningar, men att plåstra in det i befintliga setuper är inte min melodi. Trots det är man givetvis nyfiken på att testa. Såg att även Hyperion har HV-celler.

    PS. Tesla laddar sina celler över 4.2v
    Superhero

  3. #3

    Standard

    Mm inte så jättestor skillnad men på setuper där man försöker få maximal flygtid så är det trevligt då acket blir lättare för samma mah.

    Lär väl dröja innan nästa batteriteknik så högre spänningar är nog det närmaste till förbättring på ett tag. Iaf vad jag läst. Med 4.55v blir det iaf en rejäl skillnad mot vanliga 4.2v men det kommer inte förren om nått år verkar det som.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •