Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Laser BGC 1.3 GHz FatShark module

  1. #1

    Standard Laser BGC 1.3 GHz FatShark module

    Skulle vilja ta del av era erfarenheter av rubricerad videomottagarmodul.
    Köpte min här på forumet och har den i mina Dominator HD.
    Vid test hemma (bänktest inne) funkade det klockrent. Nu har jag testat IRL och det är uselt. Fri sikt ca 80-100m
    Och häften i kuperad terräng... Bilden börjar rulla i svartvitt och försvinner.
    Föhoppningsvis köpte jag en defekt modul, men värre om produkten inte är bättre än så.
    Jag har testat med olika sändare (200mW och 400mW) med samma resultat. Kör med VAS IB Crazy antenner.
    Har även RMRC:s mottagare men den är ju mer "Groundstation ", men som jämförelse... Inga bekymmer. Nu är den tyvärr hemma och inte med på semestern, så der är ju lite olyckligt men jag lär överleva.

    Har ni liknande erfarenheter av produkten? Kanske är det mkt låg känslighet på den eller så är min defekt.

    /A


  2. #2

    Standard

    Kör du med UHF? har hört att den inte ska vara något vidare och UHF brukar störa dom flesta 1,3ghz mottagare för dom är dåligt filtrerade.

    Är själv sugen på DOM hd nu när dom har en faceplate men väntar på deras egna 1,3ghz modul och vill veta att den funkar bra.

  3. #3

    Standard

    Ja, jag kör med EzUHF men har testat att promenera iväg med enbart brillorna, alltså ingen UHF-sändare i närheten. Har haft en dåligt filtrerad 1,3GHz-mottagare en gång som mådde mycket dåligt tillsammans med UHF, men då var störningarna momentana då man startade UHF-sändaren. Nu börjar de först vid ett visst avstånd. Därav tror jag inte det är problemet. Såg "på nätet" att en del haft problem tillsammans med DOM HD:s inbyggda DVR, att den skapat störningar. Men som sagt. På närmare håll uppstår inte problemet.
    Jag har ett HPF från RMRC som tar bort allt under 900MHz så det filtret tar bort "alla" UHF-frekvenser som kan störa på samtliga videoband, men jag är som sagt mkt tveksam till att det är problemet.
    Men det är en mkt bra tanke med UHF från din sida. Det är ett vanligt problem för 1.3-bandet.

    Låter klokt att invänta deras egen modul. Jag får använda min stationära så länge...typ nästa är på semester...

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Hade väldigt varierande resultat med laser bgc. ibland funkade det bra och ibland uselt.
    nexwave funkar betydligt bättre, men fortfarande inte speciellt nöjd med resultatet. 2,4 nexwave funkar bättre än 1,3
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Jag kör Nexwave 2.4 +UHF i min 250-quad och tycker det fungerar bra. Något bättre än motsvarande 5.8GHz modul när det gäller flygning i närområde. För long range har jag ingen uppfattning eftersom jag inte använder 250:n för det ändamålet. Kanske skulle det fungera fint även i min longrange-maskin med 2,4GHz. Ska testa, men vet inte om jag köper en till även om det skulle fungera. Är lite i valet och kvalet att sälja mina longrange-prylar då det inte blir den flygtid jag önskar. Blir typ 1v (!) per år i skogen på semestern då jag inte befinner mig i massa j*vla flygzoner... Jag flyger dock inte längre än jag orkar leta i skogen om så skulle ske (peppar peppar), så det brukar bli Max 4-500m

  6. #6
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Felpost

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg

    Är själv sugen på DOM hd nu när dom har en faceplate men väntar på deras egna 1,3ghz modul och vill veta att den funkar bra.
    Kan intyga att Fatsharks nya 1.3Ghz-modul som har 8 kanaler inklusive 1258 är mycket bra. Jag får kanonbild. Det är deras version 3 som fungerar. V1 och V2 var katastrofala, men 8-kanalaren är riktigt bra. Funkar utmärkt med andra märken också. Deras nya vtx med 8 kanaler funkar också utmärkt. Definitivt mkt bättre än min LaserBGC

  8. #8
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter1 Visa inlägg
    Kan intyga att Fatsharks nya 1.3Ghz-modul som har 8 kanaler inklusive 1258 är mycket bra. Jag får kanonbild. Det är deras version 3 som fungerar. V1 och V2 var katastrofala, men 8-kanalaren är riktigt bra. Funkar utmärkt med andra märken också. Deras nya vtx med 8 kanaler funkar också utmärkt. Definitivt mkt bättre än min LaserBGC
    Kul att höra, har en fs 250mw 1.3 som ligger och väntar på att få flyga. ..

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •