Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Carbix f-one bygge

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard Carbix f-one bygge

    Har införskaffat en sådan ram då jag gillar när det går extra fort ska försöka hinna få ihop den i helgen. Ska ha den till att köra ifrån folk på 3s 250 klassen.

  2. #2

    Standard

    Kikade på den nu och den verkar väldigt bra för race och svensktillverkad dessutom.
    Ska bli intressant och se hur ditt bygge flyger

  3. #3

    Standard

    Råkade bli en sån till mig också då jag varit sugen på att prova ett ultralätt bygge och inte köpt nån ram i år.
    Tycker designen är intressant och kul med en svensktillverkad ram. 699Kr var jue inte så blodigt.

    Flyttar själv över det mesta från min Blackout V1 så jag slipper köpa nytt men lite annat också för att få ner vikten.
    Tänkte mina Cobra 2204 2300Kv, HQ 5045 BN, RG20, 4S 1400mah, Aomway 200mw, micro (3g) fpv kamera, naze32. Skulle vilja ha en riktigt lätt hd kamera, kanske går att plocka isär mobiusen och ta bort batteriet och driva från flygacket.

    Blir förvånansvärt styvt när alla kolfiberdelar är på plats även om dom bara är 1.5mm tjocka. Ingen brådska med mitt bygge så tar väl ett par veckor. Väntar på några delar fortfarande.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Mitt är precis klart. Saknas bara fpv kamera och video sändare.
    Men det är rätt jävligt om man ska ändra något på sitt bygge då allt hänger löst så fort man ska öppna på locket.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Bilder
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150801_005212.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	86,1 KB 
Id:	53723
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150801_005144.jpg 
Visningar:	127 
Storlek:	84,6 KB 
Id:	53724
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150801_005156.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	64,6 KB 
Id:	53725

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    jag mätte. den är ju faktiskt kvadratisk så den ska bete sig bra i luften.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Mitt är precis klart. Saknas bara fpv kamera och video sändare.
    Men det är rätt jävligt om man ska ändra något på sitt bygge då allt hänger löst så fort man ska öppna på locket.
    Trevligt !
    Jo det var aningen frustrerande att sätta ihop den haha. Hade behövts fler armar.
    Kan nog bli aningen krångligt att mecka med som du skrev.
    Själv ska jag bara ha den för att göra galna punchouts och snabb flygning men inte proximity för den lär väl paja rätt lätt med tyngden av 4S grejor på. 3S är nog bättre för att hålla vikten nere då det ändå är rätt klena armar.

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Gjorde en maiden nyss. Men motorerna blev varma på 3s så jag har tydligen sync problem. Den lät udda också licksom som att motorerna gick ryckigt.

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det blir att glytta över elektroniken till en zmr250
    Senast redigerat av eAk den 2015-08-01 klockan 20:54.

  10. #10

    Standard

    Var det reglagen som strula ?

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Var det reglagen som strula ?
    Nej det var lycktstolpen som strula, knäckte ramen. Så nu sitter jag och ritar en egen ny version.

    En hybrid

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	vip Racequad.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	84,1 KB 
Id:	53736

    Den åtreranvänder zmr250 armar.. men i en ny vinkel så att ramen blir kvadratisk plus att den har en mindre yta som ger mindre luftmotstånd och blit lättare än zmr 250.

  12. #12

    Standard

    har alltid tyckt att den såg svag ut. Verkar som att det stämde?

  13. #13

    Standard

    Mm den tål inga större smällar. Vad jag läste jobbar dom på att förbättra den hela tiden så kommer nya versioner. Tror nästa ska vara starkare men då blir den också något tyngre. Själv vill jag bara ha lättast möjliga ram med lågt luftmotstånd. En snubbe på fpvlab forumet byggde något liknande och klara över 160km/h på 4S med fpv om jag minns rätt.
    Fart är det enda jag vill åstadkomma med mitt bygge

    Snyggt designat eak. Inte många som kan säga att dom designar och bygger sina egna ramar hehe.

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Mm den tål inga större smällar. Vad jag läste jobbar dom på att förbättra den hela tiden så kommer nya versioner. Tror nästa ska vara starkare men då blir den också något tyngre. Själv vill jag bara ha lättast möjliga ram med lågt luftmotstånd. En snubbe på fpvlab forumet byggde något liknande och klara över 160km/h på 4S med fpv om jag minns rätt.
    Fart är det enda jag vill åstadkomma med mitt bygge

    Snyggt designat eak. Inte många som kan säga att dom designar och bygger sina egna ramar hehe.
    Ska dra igång fräsen nu tänkte jag och fräsa upp så mycket jag hinner av ramen innan det är läggdags.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •