Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Funkar denna kabel för 4s batterier?

  1. #1

    Standard Funkar denna kabel för 4s batterier?

    Jag hittade inga awg 12 eller awg 14 hemma men hittade följande kabel på jobbet.
    Tror ni den funkar för att köras med 4s batterier på en race quad? Kabeln med XT60 kontakten går sen vidare till mitt "power distribution board". Orkar inte vänta på att kablarna jag beställt kommer hem.
    4x cobra 2204 2300kv på 20A esc.

    text på kabel: H07V -k 1x4mm^2
    Tror det är PVC isolering.



  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Spänningen är närapå oväsentlig för kabeln, det är strömstyrkan (A) som avgör. Den är god för 25A och tror inte du drar kontinuerligt mycket mer än så.

    Föredrar iofs kablar med tunnare trådare för mjukare kabel och mindre matrialutmattning med alla böjdningar.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3

    Standard

    Den fungerar nog ypperligt. Man kan köra på tunnare kablar på 4S jämfört med 3S just pga att strömmen minskar för samma kraftuttag.

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har kört med samma kabel på min okta som drar 40A vid hovring och cirka 90-100A vid busflyg. Den har fungerat felfritt i 3 år. På samma kopter blir 2.5 kabel varm.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •