Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: Dlig rckvidd fpv, hjlp uppskattas!

Standard Dlig rckvidd fpv, hjlp uppskattas!

Hall! Hoppas jag postat detta rtt till att brja med!
    Jag r relativt ny inom bde RC och fpv, och flyger med en dji phantom 2, och jag fr extremt dlig rckvidd p min fpv, med samma uppsttning av prylar jag ser folk komma en kilometer p utan problem!
    Jag har en immersionRc 600Mw sndare, och som mottagare har jag en black pearl rc801 diversity skrm!
    Bda r stllda till 5860MHz, och antennerna r immersionRc 5.8 GHz circular polarized spironet antenner och den andra mottagaren r en helical antenn av oknt mrke! Jag har provat lite olika placeringar av videolnken men fr samma resultat nd, efter ca 100-150 meter redan s brusar det ihop ganska rejlt! Jag har hrt att detta kan bero p att den kombinerade skrm/mottagaren helt enkelt r kass, men som sagt, jag har ju sett folk som kommer runt kilometern p samma prylar! Nu undrar jag helt enkelt om ngon kan ha ngot tips eller vet vad jag har gjort konstigt som kan pverka det hr! Tack p frhand!

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 209
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Det frsta du skall gra r att testa utanfr koptern, sedan investera i ett par nya antenner med samma vridning hger. Kp ett par klver till tx och rx, med den styrkan p mottagaren skall du komma ngra kilometer ltt.
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlgg
    Det frsta du skall gra r att testa utanfr koptern, sedan investera i ett par nya antenner med samma vridning hger. Kp ett par klver till tx och rx, med den styrkan p mottagaren skall du komma ngra kilometer ltt.
    Jag har faktiskt bestllt ett par nya antenner, dom r p vg i skrivande stund! Via eBay dock s fr kanske rkna med ngon vecka eller 2 men! Ska prova polarens antenner tnkte jag s fort vdret tillter! Tackar fr svaret!

Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    230
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Vsters Modellflygklubb

Standard

Hur kan man se om antennen r hgervriden eller vnstervriden?
    Gran
    En dag utan att ha lrt sig ngot nytt r en frlorad dag!

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 209
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Iregel kan jag sga att man skall kpa de dyraste antennerna man hittar om man frstss inte vet om andra som fungerar, man kper sig fri frn problem p det viset. Hoppas dina ebay antenner fungerar annars r du fortfarande p ruta ett. Det finns inga genvgar,tyvrr.
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Standard

Iregel kan jag sga att man skall kpa de dyraste antennerna man hittar om man frstss inte vet om andra som fungerar, man kper sig fri frn problem p det viset. Hoppas dina ebay antenner fungerar annars r du fortfarande p ruta ett. Det finns inga genvgar,tyvrr.
    Tyckte jag gjorde mig en tjnst med dessa d de verkar va flera som trivs med dem! https://fyndiq.se/product/385105-fat...FULjcgodvAIIsg
    dock har ju bda 4 klver, s drfr tnkte jag testa ngot nytt, polaren kr med dom eBay antennerna, kostade runt 50 spnn, han fr ofrskmt bra signal fr dom pengarna iallafall, s knde att jag har inget att frlora p att prova! Jmfrt med att hosta upp nstan 800 spnn p ett par extremelink spiro som jag ocks kollat p! Ger det skillnad med antennerna p ngot vis, t bde det bttre och smre hllet vet jag ju att problemet kan ligga dr, d kan det nog bli ett par stadigare svampar! Uppskattar dina svar! Sknt att f kontakt med folk som har lite mer erfarenhet!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlgg
    Gran
    De ena r vita och de andra r svarta. Vilken som r vilken, vet ej, men man ska ha samma i bgge ndor.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlgg
    Gran
    Tnk dig att du ska borra med antennen. Om du skruvar den t ena hllet s kommer den "grva" medans t andra hllet kommer den inte att "borra". Samma princip som p vanliga borrar.

Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    230
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Vsters Modellflygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av maxlengdell Visa inlgg
    Tnk dig att du ska borra med antennen. Om du skruvar den t ena hllet s kommer den "grva" medans t andra hllet kommer den inte att "borra". Samma princip som p vanliga borrar.
    Excellent svar. Hur svrt kan det vara?
    Tack
    Gran
    En dag utan att ha lrt sig ngot nytt r en frlorad dag!

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •