Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: vad tror ni om den här setupen? (250 quad)

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    17
    Jobb
    Student, Fd. Försvaret

    Standard vad tror ni om den här setupen? (250 quad)

    Hej!

    Jag sitter och funderar på vad för setup jag ska använda på min lilla FPV racer.

    Har lyckats plocka ihop denna!

    Vilka ESCs skulle ni rekommendera? (inte svindyra) och vad tror ni om setupen generellt sett?


    Mvh
    Oskar Wallin
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	250setup.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	93,3 KB 
Id:	53674  

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    17
    Jobb
    Student, Fd. Försvaret

    Standard

    Tänkte ju snabbt kolla också om någon känner till PDIs som pallar 116A, eller om det helt enkelt måste bli kabel överallt.

  3. #3

    Standard

    *edit*

    Aha du har redan plockat ihop den, missförstod tog bort resten :P
    Kika på Rotorgeeks reglage.
    Dom har både 20 och 30A som är bra med BLHELI.
    http://rotorgeeks.com/index.php?rout...ory&path=34_43

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    17
    Jobb
    Student, Fd. Försvaret

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Rent spontant känns det som en något udda setup men kan säkert vara snabb.
    Tror du får specificera mer hur du tänkt flyga den. För tight flygning/racing så är 5" proppar med 2204-2206 motorer det som verkar "bäst". Är det att flyga snabbt över större ytor kan 6" vara bättre val då man får något längre flygtid. 2208 motorer behövs nästan inte på 250 quads då vikten är så låg att mindre motorer klarar jobbet lika bra utan att överhetta och man spar vikt.
    Jag har mest suttit och tittat på Accelereration och topphastighet och där verkade just 6040 propparna och 2208orna vara "överlägsna" med nästan 30% högre acceleration (~20 m/s mot 27m/s) och 35 km/h (98km/h mot 133 km/h) snabbare.

    Vad skulle du rekommendera för 5" setup för en snabb och agil liten sak?

  5. #5

    Standard

    Ett exempel är väl att kika på "eAk ZMR 250 race quad" tråden om det är en snabb och agil liten sak du är ute efter.

  6. #6

    Standard

    Va bra det går med mina inlägg hehe. Lite distraherad sorry om det bidde skumt nedan
    Kika på denna setup. Det står utrusning i videons beskrivning på tuben.




    Citat Ursprungligen postat av OskarW90 Visa inlägg
    Jag har mest suttit och tittat på Accelereration och topphastighet och där verkade just 6040 propparna och 2208orna vara "överlägsna" med nästan 30% högre acceleration (~20 m/s mot 27m/s) och 35 km/h (98km/h mot 133 km/h) snabbare.

    Vad skulle du rekommendera för 5" setup för en snabb och agil liten sak?

  7. #7

    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    17
    Jobb
    Student, Fd. Försvaret

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cade.se Visa inlägg
    Ett exempel är väl att kika på "eAk ZMR 250 race quad" tråden om det är en snabb och agil liten sak du är ute efter.
    Jag har tittat igenom hans tråd hittar dock ingen data på hans motorer (MT2206 - 2000kv) så har lite svårt att beräkna andra komponenter.

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Va bra det går med mina inlägg hehe. Lite distraherad sorry om det bidde skumt nedan
    Kika på denna setup. Det står utrusning i videons beskrivning på tuben.

    Tackar! Ska kolla igenom den!


    Blir nog ett par rotorgeeks ESCs!

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OskarW90 Visa inlägg
    Jag har tittat igenom hans tråd hittar dock ingen data på hans motorer (MT2206 - 2000kv) så har lite svårt att beräkna andra komponenter.


    Tackar! Ska kolla igenom den!


    Blir nog ett par rotorgeeks ESCs!
    eAk kör med Cobra 2204-2300kv, DYS Sn20A Esc och Naze32 på sin moddade ZMR 250.
    Det är jag som kör med MT2206-2000kv.
    //Stefan

  9. #9

    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    17
    Jobb
    Student, Fd. Försvaret

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    eAk kör med Cobra 2204-2300kv, DYS Sn20A Esc och Naze32 på sin moddade ZMR 250.
    Det är jag som kör med MT2206-2000kv.
    //Stefan
    tackar!

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Tja den tråden kanske blivit lite lång och många ändringar gjorda. Men quanum 2206 2000 kv är bra motorer flr 5045 och cobra 2204 2 300 kv är bra motorer för 5040. 6045 proppar gillar jag inte dom flyger för dåligt iallafall om man ska vara agile i luften, vad nu ordet är på svenska.

  11. #11

    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    17
    Jobb
    Student, Fd. Försvaret

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Tja den tråden kanske blivit lite lång och många ändringar gjorda. Men quanum 2206 2000 kv är bra motorer flr 5045 och cobra 2204 2 300 kv är bra motorer för 5040. 6045 proppar gillar jag inte dom flyger för dåligt iallafall om man ska vara agile i luften, vad nu ordet är på svenska.
    Agil/Smidig tror jag är svenska orden

    Jag gjorde en beställning på ett par Cobra 2204or nu! får köpa ett 10tal Gemfan5030 par också


    haha din tråd har väldigt mycket olika förändringar, så kan vara lite svårt att hänga med i svängarna! Men satan vad din quad(och du) går!

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OskarW90 Visa inlägg
    Agil/Smidig tror jag är svenska orden

    Jag gjorde en beställning på ett par Cobra 2204or nu! får köpa ett 10tal Gemfan5030 par också


    haha din tråd har väldigt mycket olika förändringar, så kan vara lite svårt att hänga med i svängarna! Men satan vad din quad(och du) går!
    Det går inte flyga med 5030 propp, om man ska ha en mobius eller gopro på. Jag klarar det inte iallafall. Det blir alldeles för lite lyftkraft för att kunna göra anågot annat än långsam söndags flygning.

  13. #13

    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    17
    Jobb
    Student, Fd. Försvaret

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Det går inte flyga med 5030 propp, om man ska ha en mobius eller gopro på. Jag klarar det inte iallafall. Det blir alldeles för lite lyftkraft för att kunna göra anågot annat än långsam söndags flygning.
    menade såklart 5040!

  14. #14

    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    17
    Jobb
    Student, Fd. Försvaret

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Det går inte flyga med 5030 propp, om man ska ha en mobius eller gopro på. Jag klarar det inte iallafall. Det blir alldeles för lite lyftkraft för att kunna göra anågot annat än långsam söndags flygning.

    Skaffade 5040s samt 5045or. Jag blir dock varnad om att dessa komma stalla vid hover, något man bör vara uppmärksam på?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •