Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Har TS något att säga till om??

  1. #1
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    5 957
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard Har TS något att säga till om??

    Retroholic!

  2. #2

    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det forskas mycket i liknande saker så en dag i framtiden kommer det nog bli en tvist .
    Pratade med en kille i Danmark , där han bodde forskade dom och testade en relativt stor hexacopter med solceller
    som hade en relästation för mobiltelefoni på sig. som jag fattade det hela så va detta projekt rätt långt gånget så kanske inte så långt borta med diskussioner.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Standard

    Om man pratar laser så lär de inte få montera den på en flygande maskin hur som helst. Jag fick inte ens montera en lite starkare laserpekare på mitt flyg för Strålsäkerhetsmyndigheten.

    Anledningen var att den var för stark och det var för farligt. Jag tror knappast de lär använda en laserpekare till detta utan någon starkare sak. Även om tekniken finns så är det inte alltid lämpligt - eller hur.


    Se bara hur rädda folk blir så fort de ser en grön laser - som för övrigt kan vara lagliga då även de finns i klass I
    (bara för att den är grön är den inte farlig - tvärtom - den blir ju synlig då...)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4

    Standard

    Laser för kommunikationslänkar är ju inte helt nytt så varför inte? Det handlar ju om riktade strålar med sändare och mottagare. Och om det är farligt eller ej beror ju på en mängd faktorer. I Uppsala körde de i höstas en visuell laserstråle som gick mellan Carolina och Gränby centrum, ganska många km på bara några tiotals meters höjd. Den hade knappast suttit där om det bedömts som mycket farlig (tror jag).

  5. #5

    Standard

    Det är möjligt - men de tyckte inte om tanken att den satt monterad på ett plan iallafall. Det slutade med att jag fick tillstånd att köra en stark grön laser (klass II) monterad på flygfältet för att kunna använda den att hitta hem igen. Det gick utmärkt att landa i beckmörker med en bra kamera och landningsbanan "upplyst" med laser. Bara att landa där man såg det gröna strecket.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •