Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: FPV inomhus

  1. #1

    Standard FPV inomhus

    Jag funderat på att nu när det varit en sån hemsk sommar och så mycket snack om folk som flyger där dom inte ska och hemskt väder om man inte kunde se om man kan anordna möjlighet för att kunna flyga FPV inomhus och i byggnader man hyr tillfälligt eller mera permanent. Man ser ju rätt ofta att folk flyger i tomma parkeringshus och gårdar och andra typer av byggnader. Ungefär som gokart banor som finns i en del parkeringshus här och var.

    FPV racing t ex är ju en sport som kommer mera och mera och om vi ska kunna bli riktigt bra på det där även i Sverige kommer vi behöva permanenta ställen där vi kan flyga både sommar och vinter och vare sig vi bor i en kontrollzon eller ej

    Själv bor jag i Stockholm och inom Brommas kontrollzon och de är stört på omöjligt att hitta någon plats att flyga på utan att ta bilen flera mil bort och det är lite trist tycker jag.

    Det här skulle ju klart kräva att de finns folk inom hobbyn som är intresserade av att engagera sig i det och ge lite av sin tid men i gengäld kan det ju leda till att man kan flyga mycket mera. Man skulle också kunna tänka sig att man skulle kunna leta efter ställen även utomhus sommartid där vi kan avlysa ett område för att kunna flyga.

    Som sagt bara en liten fundering jag har haft på sistone

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    ¨Jag ska försöka diskutera detta med min kusin som är trafikborgarråd i stockholm (men just nu är han på semester)och intresserad av FPV.
    Peter

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter1 Visa inlägg
    ¨Jag ska försöka diskutera detta med min kusin som är trafikborgarråd i stockholm (men just nu är han på semester)och intresserad av FPV.
    Peter
    Gött man kan ju börja med anordna något för enstaka tillfällen och se hur stor intresset är.. jag misstänker att intresset kan vara rätt stort.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •