Hej!

Jag har ett plan (flygande vinge) utan sidoroder, brukar kalla det för blå vinge eller platta typ. Den ser ut som en halv måne med motorn längst fram i mitten och två roder där bak. Problemet är nu att jag lyckas inte fixa så att dem två rodderna agerar som skevroder och höjdroder, men minns inte helt hur det vart till slut då pappa lånade mottagaren till sitt nybyggda plan för att jag inte lyckades fixa det och orkade inte krångla mer med det men nu hade jag tänkt fixa det då den var rolig att flyga det med med min gamla Futaba sändare där det var lätt att fixa och så stod det i manualen men inget på den nya eller så har jag missat det men kollat som en tok.

Om ni skulle vilja hjälpa mig med att mixa så båda rodderna rör sig när man rör skeven och inte en utav rodderna. när jag drar t.e.x sidoroder så rör sig den andra så typ att ta bort sidorodret och mixa så dem samarbetar som skevroder och höjdroder.

som det står nu så är det såhär i model type:

Type: Airplane
Wing: Flying Wing
2 AIL
Rudder Normal

och har FASST-7CH för vi har dem gamla mottagarna eller var det var för skillnad (inte så insatt då min pappa hjälpt mig mycket men han vet inte hur man fixar detta) men inte det nya fasstest osvKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	flygande vinge.jpg 
Visningar:	152 
Storlek:	76,2 KB 
Id:	53746

påminner om den men motorn där fram och som en halv måne där motorn är och rak där bak så båda rodderna är riktade rakt bakåt.

Hittar inget i manualen eller på nätet så skulle uppskatta om någon ville hjälpa mig

mvh Henke