Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Binda en Spektrum SR3100 med en Dx9

  1. #1

    Standard Binda en Spektrum SR3100 med en Dx9

    Hej , Har skaffat mig en Rc segelbåt .
    Vill binda en SR3100 DSM2 3-ChSpektrum mottagare
    http://www.spektrumrc.com/Products/D...odId=SPMSR3100
    i hopa med en Flygradio Spektrum DX9 .
    Har bundit massor av (flyg) mottagare förut till Spektrum radios utan problem .
    Står i faktan på mottagren att den sänder via DSM2® medans på sändaren DSM2/DSMX .
    Kan det vara så att de ej är kompatibla ?
    Förslag ????

  2. #2
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Kan inte se varför det inte skulle gå. Måste väl vara kompatibelt. Däremot efter köp av ett 20 tal orange så hade jag 1 styck som var näst intill omöjlig att binda + det faktum att den tappade bindningen då och då. Fel på mottagaren?
    Är dock ingen expert.
    /M

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Den senaste DX9 använder endast DSMX, men om det står DSM2/DSMX på din så borde det väl gå? Kanske trasig mottagare?

  4. #4

    Standard

    Kan vara trasig mottagare , Givetvis köpt i utlandet på Ebay billigt .
    Om ingen kommer med bra förslag så blir det skräpkorgen

  5. #5

    Standard

    Jag hade jätte problem när jag skulle binda en spektrum mottagare en gång. Det var i för sig en DX3 rattradio men den bara vägrade. Det visade sig att när jag gick ner i källare bort från alla trådlösa nätverk och apparaturer så var det inga problem sen. Nu var det säkert inte helt avskärmat i källaren men mindre "störningar" vid bindandet.

  6. #6

    Standard

    Det kom ju en ny EU regel som vad jag förstår gjorde DSM2 "olagligt". Har du uppdaterat din sändare nyligen?

  7. #7

    Standard

    Uppdatering av en Spektrumsändare tar inte bort DSM2 funktionalliteten enligt Horizons supportkille Andy Kunz. De har valt att inte heller bygga om sändaren till enbart DSMX vid service.

    Men det verkar inte gå att använda den kombinationen av sändare och mottagare (iofs ett gammalt inlägg från 2011):
    No. Surface receivers (SRxxxx) only work with Surface transmitters.

    Marine receivers (MRxxxx) work with Marine-compatible surface transmitters (they'll have a boat logo on them), plus they'll work with aircraft transmitters.

    Aircraft receivers (ARxxxx) work only with air transmitters.

    Andy

  8. #8

    Standard

    Misstänker att det kan vara så ,,Aircraft receivers (ARxxxx) work only with air transmitters.
    Senast redigerat av Putteman den 2015-08-05 klockan 06:40.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •