Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Slow Stick 2S VS 3S

  1. #1

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard Slow Stick 2S VS 3S

    Hej
    Jag har beställt en http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...strSearch=slow st

    Man skriver klart att den är för 2S Lipo, men jag har ett antal 3S som jag gärna vill använda i den, så vad tror ni behöver jag byta motor eller ESC, för att det funka bra med 3S ???

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Det är väl ytterst osannolikt att de hittat något 20A reglage eller motor som inte tål 3 celler.
    Däremot så går det förstås inte att använda samma propeller om man kör på 3 celler.
    Dessutom så bör du ju inte öka vikten på planet med större vikt på batteriet.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #3

    Standard

    Jag har en exakt likadan - fantastiskt rolig att flyga på 3S !! Kör på samma prop.
    Men skaffa ett 30A reglage för säkerhetsskull. Ack flyger jag 1000-1300mah.

    Hur rolig kärra som helst - kan flyga långsamt & nära eller bränna iväg och göra aerobatics, mycket mångsidigt plan! Faktiskt min favvis just nu.

  4. #4

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Tack svar, beställde faktisk också ett 30A reglage och några 11x4.7 propellrar också

  5. #5

    Standard

    Alla kanske inte gillar den - men efter att ha flugit nästan allt i rc väg under snart 40 år så uppskattar jag ibland sådana här enkla, roliga, billiga kärror som man inte behöver vara rädd om, är komplicerade eller har svåra flygegenskaper - kort sagt flyg, ha roligt och koppla av.
    Liten och därför alltid färdigmonterad, på med en ack, ljummen sommarkväll med svag vind ... nice ....

    Denna HK slowstick går inte att jämföra med den vanliga GWS slowstick - helt olika flygegenskaper, till det bättre för HK's SS alltså. Har dessutom skev, bättre plastdelar, landställ etc etc.. dessutom är den billig. Jag köpte versionen med motor och prop och använde egna Emax 09A servo, mycket bra servon.

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jo - visst är det skönt med enkla, billiga och okomplicerade kärror som man faktiskt VÅGAR flyga - i motsats till stora bensinkärror som mest står i "byggboa" eller på backen av andra orsaker...
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •