Reklam

 
Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 345678
Resultat 141 till 149 av 149

Ämne: 3D Printad Spitfire

  1. #141
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Hej,
    Jag skulle vilja skaffa en 3D-printer och skulle vilja ha tips. Den ska vara för hemmahobbybruk och inte kosta för mycket men gärna utbyggbar i framtiden om det går.
    Kan inget om detta och jag har Mac.

    Hälsningar Jonas

  2. #142

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flahultarn Visa inlägg
    Har fått ut några av de mindre bitarna nu och börjar hitta rätt med inställningarna. Ser faktiskt rätt lovande ut. Det var dock lite pill att dela två av de tre vingbitarna för att de skall få plats i skrivarn. Tog samtidigt tillfället att konstruera om infästningen av skevrodren.
    Till min glädje insåg jag också att jag har all elektronik hemma från en gammal skrotad Minimag/Funman. Blir ett riktigt "budgetbygge" [emoji3] Kommer lite bilder vad det lider…


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Trevligt!
    Jag köpte mig en Geeetech jag med i förra veckan. Blev klar för första testutskriften ikväll, jag är otroligt nöjd!

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  3. #143

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Hej,
    Jag skulle vilja skaffa en 3D-printer och skulle vilja ha tips. Den ska vara för hemmahobbybruk och inte kosta för mycket men gärna utbyggbar i framtiden om det går.
    Kan inget om detta och jag har Mac.

    Hälsningar Jonas
    Jag kan rekommendera en Geeetech Prusa I3 Pro B...
    Jag betalade 2400kr inkl frakt inom eu. Levererades efter tre dagar. Köpte direkt från Geeetech.

    Att tänka på är att det är ett kit som man får bygga ihop själv, men det är halva nöjet och väldigt lärorikt. Funkar med Mac också.

    Det enda som inte stämmer i den detaljerade byggbeskrivningen är polariteten på power supply vilket jag inte upptäckte förrän jag försökte starta upp den. Höll på att få en hjärtattack när jag insåg att plus och minus satt fel, men den klarade sig!

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  4. #144
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    Jag kan rekommendera en Geeetech Prusa I3 Pro B...
    Jag betalade 2400kr inkl frakt inom eu. Levererades efter tre dagar. Köpte direkt från Geeetech.

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
    Tack för tips och perfekt i pris. Behöver jag något mer och vilken nozzle size ska jag välja? Vad är detta: 3DTouch auto leveling sensor ( +$27.52 )?

  5. #145

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Tack för tips och perfekt i pris. Behöver jag något mer och vilken nozzle size ska jag välja? Vad är detta: 3DTouch auto leveling sensor ( +$27.52 )?
    Välj 0.3, annars skickar de från Kina. De har bara 0.3 i EU-lagret.
    Enkelt att borra upp eller byta.
    3d touch valde jag till, den ger automatisk bäddjustering. Sensorn skickar de fraktfritt separat från Kina.

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  6. #146

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Har problem med utskrifterna när de kommer upp en bit i höjd verkar det som. Över 60-70mm börjar det bli sämre fyllnad på sina ställen. Kör ju en minikossel med bowden-matning. I helgen byggde jag om den till betydligt kortare bowdenslang, från 460 till 100 mm slang. Inledningsvis såg mina små testkuber väldigt bra ut men perfektionistsyndromet jag lider av ibland slog till och sen hittar jag inte tillbaka.

    Så, det jag egentligen vill är att hitta något välfungerande 3D-printforum. Var hänger ni som printar? De jag hittat verkar inte ha nå'n större aktivitet eller lösningar på mina problem...

    Tips?

  7. #147

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Jag har inte engagerat mig i något forum än så jag har inget att rekommendera.
    Hur ser det ut? Har du någon bild?

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  8. #148

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Det är lite märkligt. Initialt såg testkuberna bra ut men så plötsligt blev det en massa "oozing" utan att jag kan relatera det till någon parameter jag ändrade. Har labbat med retract och det läcker inget vad jag kan se om jag drar ner hastigheten på tomförflyttningen och lägger till "lift". De här 4 kuberna kanske är "taskiga" att printa men det gick ju uppenbarligen. Det är en förflyttning där huvet inte lyfter och det är då det byggs upp. Men jag fattar inte varför den inte gör sitt "lift" där. Enda teorin är att det är vid nytt lager. Hittar ingen parameter i Mattercontrol för det, däremot "on island change" och den är aktiverad.

    Har testat med Slic3r med samma resultat... (och där finns ju "Retract on layer change") hm, innebär att det inte är vid lagerskifte inser jag nu.

    Den yttersta kuben längst fram är ju dessutom väldigt ofylld på ena sidan, ett symptom som blev värre och värre ju fler testobjekt jag skrev. Också något jag inte fattar...

    Printar jag ett enstaka objekt som den lite större kuben i bakgrunden ser det väldigt bra ut...

    https://drive.google.com/open?id=0B1...Jjd1pLQVo0OHBN

  9. #149
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_8662.jpg 
Visningar:	157 
Storlek:	70,4 KB 
Id:	61289
    Printade en spitfire också! Nedskalad till 76% av orginal. I denna storlek passar en 2204-motor som handen i handsken!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •