Reklam

 
Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 149

Ämne: 3D Printad Spitfire

  1. #61

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JBear Visa inlägg
    Inspirerande tråd! Jag kunde inte hålla mig utan köpte mig en Spitfire jag oxå. Vad ska ni köra för setup i era? Jag har gott om 2200mAh 3S liggande så det blir nog en trecells setup för mig. Ska gräva i motorlådan och se om ja hittar nått som är lämpligt...
    Jag använder mig av den motorn han föreslog för 3 cells, men kör den på 4 cells istället för lite mer tryck
    En NTM 3530 1100 kv med 9x6 apc prop, och 40 amps reglage. Inte test flugit än men tänkte göra imon

  2. #62

    Standard

    Fasen vad fint den flyger! Om ni vill ha en modell som flyger skit fint, inga dumheter o har bra stall egenskaper, Då är detta rätt för er!

    På 4s o den motorn plus 9x6 prop så är den galet snabbt, kanske lite för snabb, Men det är bara roligt

  3. #63

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Ska se till att det köps in en skrivare till jobbet...

  4. #64

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    149
    Jobb
    Ljusbågstekniker
    Klubb
    Silvervingen

    Standard

    någon film

  5. #65

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    149
    Jobb
    Ljusbågstekniker
    Klubb
    Silvervingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DanielMedStortD Visa inlägg
    Fasen vad fint den flyger! Om ni vill ha en modell som flyger skit fint, inga dumheter o har bra stall egenskaper, Då är detta rätt för er!

    På 4s o den motorn plus 9x6 prop så är den galet snabbt, kanske lite för snabb, Men det är bara roligt
    någon film

  6. #66

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vire Visa inlägg
    någon film
    Ja det har jag, ska bara laddas upp! Kanske inte bästa filmat men de får duga

  7. #67

    Standard

    Nu så, här kommer filmen på de, lite halvt dålig kvalitet och filmning men


  8. #68
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Daniel, den gick kanon, och snygg var den med Drog på rätt bra där, vad kör du för setup? ESC/Motor/Prop/LiPo?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  9. #69

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Daniel, den gick kanon, och snygg var den med Drog på rätt bra där, vad kör du för setup? ESC/Motor/Prop/LiPo?
    En NTM 3530 1100 kv, 40 amps Hk reglage, Apc-e 9x6 prop, och ett Rhino 2250 40c 4s batteri

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...C_4A_UBEC.html

  10. #70

    Standard

    Man blev ju ganska sugen på att fixa klart kärran när man ser hur bra den flyger! Snabb blev den oxå! Tyckte jag såg någon notering om att man absolut aldrig skulle flyga mer än 205km/h med den. Är du i närheten av det Daniel?

  11. #71

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JBear Visa inlägg
    Man blev ju ganska sugen på att fixa klart kärran när man ser hur bra den flyger! Snabb blev den oxå! Tyckte jag såg någon notering om att man absolut aldrig skulle flyga mer än 205km/h med den. Är du i närheten av det Daniel?
    Haha nja jo jag har lagt märke att han inte rekommenderar snabbare än det, och har faktiskt inte en aning om hur snabbt den gick/går, Får la försöka få in en gps o mäta

    Om jag inte har fel för mig så kan man mäta hastighet med frskys telemetri? via en gps?

  12. #72

  13. #73
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DanielMedStortD Visa inlägg
    Om jag inte har fel för mig så kan man mäta hastighet med frskys telemetri? via en gps?
    Du behöver inte oroa dig om att du åker 200 på långa vägar hehe. Det finns en bra app till telefonen som faktiskt fungerar bra för hastighetsmätning av flygplan (till skilnad mot GPS)

    https://play.google.com/store/apps/d....neon.rcspeedo
    Superhero

  14. #74

    Standard

    Hm, ja de får bli att testa!

  15. #75
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Du behöver inte oroa dig om att du åker 200 på långa vägar hehe. Det finns en bra app till telefonen som faktiskt fungerar bra för hastighetsmätning av flygplan (till skilnad mot GPS)

    https://play.google.com/store/apps/d....neon.rcspeedo
    Använt den en del, så länge man följer instruktionerna bra så ger den rimligt konsekventa resultat, den angav tex min Funjet 3S till snitt 178km/h
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  16. #76

    Standard

    @daniel vad har du använt för färg när du målat din? Snyggt med "invasion stripes"!

  17. #77

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Nu finns ju även Mustangen att köpa.

  18. #78

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JBear Visa inlägg
    @daniel vad har du använt för färg när du målat din? Snyggt med "invasion stripes"!
    Inte målat, körde med svart pla lite synd med limskarvarna bara, men syns bara när man håller den i handen Och stripesen är reflxtejp från Clas Ohlsson

  19. #79

    Standard

    Smart, jag kommer nog att låna den idén!

  20. #80

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JBear Visa inlägg
    Smart, jag kommer nog att låna den idén!
    bara tänk på att skarvarna kommer synas lite med svart pla, om du inte torkar bort det "överflödiga" tillräckligt förmodligen det som hänt mig

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •