Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Futaba - Spectrum- FrSky

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard Futaba - Spectrum- FrSky

    Flyger med grannens grabb just nu i en Easystar med min Futaba-anläggning. Skulle gärna vilja låta honom flyga en del av mina kärror med lärarkabel och föräldrarna är inne på att köpa r/c-anläggning. Tror dock att vid det kommande inomhusflyget han vill flyga dom små bind and fly-kärrorna med gyro. Vad jag förstår går inte det med Futaba. Har någon tips hur vi skall kunna flyga mina kärror i dk och sedan i vinter flyga bind and fly?

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard

    En fråga till. Har någon en Futaba med lös 2,4-modul till salu? Kan man inte köpa en Spectrummodul senare till Futaban och köra bind and fly?

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har ingen till salu men jag kör en Futaba 9C med en Spektrum-modul för inomhusflyget just för att kunna köra BNF-modeller. Och Spektrums original-modul skiftar om kanalordningen så att det blir Spektrums kanalordning i mottagaren (Futabas är alltså annorlunda).
    Roger

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej Uno,

    Det finns en billig Futaba "elevsändare" vars enda uppgift är att vara just elevsändare så den innehåller bara spakar och lite mer som behövs för att den skall fylla sin uppgift. Man behöver även lärare-elev kabel.
    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXTFE1&P=SM
    Designed for training student pilots only and does not include or require a crystal, battery pack, antenna, charger or any flight pack Components.
    This box has a battery compartment but no batteries are required.
    The instructor's transmitter supplies power to the trainer box.
    Reguirements:
    Trainer cord, Micro to Micro Plug FUTM4415, OR
    Micro to Round Plug, FUTM4420

    Jag vet ej om den finns hos nån Futaba återförsäljare i Sverige. Minicars borde ha den i sin webbkatalog i så fall så kan återförsäljare få hem en från Minicars i så fall.

    Enklast kanske är om killen köper en ny Spektrum radio för inomhusflyget om han nu vill välja bland bind and fly modellerna, t ex en Spektrum DX6 Black Edition eller DX7 Black Edition kommer han långt med.

    /Bo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •