Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Servons strömförbrukning en dimma

  1. #21

    Standard

    Hörru, enligt IMAA's regler så är 2032 mm vingspann klassat som Giant Scale och min är 2055 mm. ;-)

    Nej det drog en hel del mindre än jag trodde. Skulle jag ha haft några armar till hade jag kunnat hålla emot rodrena lite och sett om det var stor skillnad.

    Servona är rätt monterade. Utslagen får jag testa fram lite mer, men ingen binding som det är nu. Inget tar mekaniskt i någonstans och alla utslag går lika lätt till och med längre än de ska användas. 90-graders centrum och lika utslag åt bägge håll. Aluarmar, osv.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #22

    Standard Servons strömförbrukning en dimma

    Hitec 7245 i en extreme flight 540 edge dock endast 60". Flygstil är 3D men inte extreme.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1439050473.713871.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	27,8 KB 
Id:	53857

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1439050480.591377.jpg 
Visningar:	43 
Storlek:	28,5 KB 
Id:	53858

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1439050485.702213.jpg 
Visningar:	43 
Storlek:	28,4 KB 
Id:	53859

  3. #23
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Förlåt, visste inte att du skulle till USA och flyga. Men i mina ögon är det ändå en liten kärra. Skaffa en sådan där logger eller koppla ett mätinstrument med minnes funktion till batteriet och flyg en kort tur och läs av. Då kan du iallafall börja flyga och skulle det vara så att du ligger pågränsen är det bara att uppgradera.
    Lycka till.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    För att en BEC ger konstant spänning till servona. Igen, om du begär "snapproll" så skall det bli en snapproll varje gång inte fyra varv när acken är full och två varv när den är tom.
    Då har du nog väldigt dåliga ackar. LifePo har en väldigt flack urladdningskurva och spänningsändringen under urladdningsfasen är knappast märkbar i praktiskt bruk.

  5. #25

    Standard

    JOhlsson, vad har du loggat det där med?

    Kenneth... Inte ska jag till amerikat. Jag bara påpekade att jag tyckte flyget var stort, men det är i jämförelse. :-)
    Jag måst skaffa en logger, den verkade praktisk.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #26
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Ja , skaffa en logger, jag tror jag själv skall göra så, då får man veta istället för att gissa!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    JOhlsson, vad har du loggat det där med?

    Kenneth... Inte ska jag till amerikat. Jag bara påpekade att jag tyckte flyget var stort, men det är i jämförelse. :-)
    Jag måst skaffa en logger, den verkade praktisk.
    Jeti ds-16 och mezon fartreglage (inbyggd 10A bec)

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,
    Liten jämförelse (dock mindre plan och lite annan typ av flygning är du förmodligen kommer att göra med ditt plan Ålänningen):

    I min 2 meters F3A kärra, Sebart MythoS Pro, har jag ett Jeti/Hacker Master Mezon fartreglage med BEC. Jag använder BEC:en att ge ström till servona och mottagaren (och använder en Scorpion Backup Guard om BEC:en eller flygbatteriet skulle paja).
    I loggen på fartreglaget, som jag kollar på ibland med JeitBox inlopplad, så har BEC:en hittills aldrig behövt leverera över 1,5 amp. Gick iväg och kollade i loggen nu och på Max BEC current var 1,3 amp registrerad som högsta värde vid förra flygningen.

    Nu är F3A flygning ganska mjuk flygning och nu är detta flygning enligt Nordic programmet som ej innehåller några snapprollar och liknande, så skulle man flyga FAI's P-15 eller F-15 programmen där det finns snaproll med skulle kanske strömförbrukningens maxvärde bli lite mer.
    Servon jag använder är Futaba BLS551 (två till skev- och ett sidorodret) och BLS153 (två till höjdrodren). Dessa Futabaservon är digitala "brushless" servon.

    emcotec DPSI Micro DualBat 5.9V/7.2V F3A Edition - dual power supply, är nog rätt populära i många F3A maskiner:
    http://shop.rc-electronic.com/DPSI-S...r=A11057&p=541

    Den är lik den du har.

    /Bo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •