Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Asp 120 eller os 120

  1. #1

    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    149
    Jobb
    Ljusbågstekniker
    Klubb
    Silvervingen

    Standard Asp 120 eller os 120

    Vilken är starkast
    ASP120AR eller OS120 surpass II pump. Båda är 4takt nya i kartong

  2. #2

    Standard

    Spelar väl ingen roll vilken som är starkast, köp för guds skull en OS och inte en ASP! ;-)
    Pumpen på OS har på vissa vart lite knepig då den inte levererat jämnt flöde, men det har kommit nyare utgåvor, i alla fall för 70 (jag har en sån).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    149
    Jobb
    Ljusbågstekniker
    Klubb
    Silvervingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Spelar väl ingen roll vilken som är starkast, köp för guds skull en OS och inte en ASP! ;-)
    Pumpen på OS har på vissa vart lite knepig då den inte levererat jämnt flöde, men det har kommit nyare utgåvor, i alla fall för 70 (jag har en sån).
    Nu är det en surpass II som inte blivit använd. Några år gammal

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlägg
    3 210
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det var väl OS 120 sll som hade problem med pumpen om jag inte minns fel(feldesignad). Sedan kom slll som löste problemet.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    ASP är om ni frågar mig en OS-kopia. De sög pung förr i tiden men har blivit bättre och bättre. En ny ASP är förmodligen lika bra som en OS.

    OS utvecklar nya motorer som ASP inte hinner kopiera. Dessa är givetvis bättre, starkare, lättare....

    Just ASP 120 vs OS120 beror nog som någon sa på vilken årsmodell det gäller.

    Ska man köpa nytt så varför inte titta på YS ;-)
    Vasamodel special -Det händer i Ljungby såklart!

  6. #6

    Standard

    OS kör man in på en tank... de flesta andra kopiorna måste man köra in så pass länge att bränslet kostat lika mycket som mellanskillnaden i priserna på motorerna. =) Jag har alltid var nöjd med OS. Men alltid varit irriterad på de billiga motorerna, alltid har det varit nåt. Men visst... en gammal sliten OS jämfört med en ny ASP som man ger några tankar...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    149
    Jobb
    Ljusbågstekniker
    Klubb
    Silvervingen

    Standard

    Till ämnet två nya motorer ASP FS 120AR ELLER OS 120 surpass II. Vem är att föredra.

  8. #8

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 853
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Varför inte ta beslutet själv ? Du får väl bänk-köra båda och sen avgöra vilken som verkar trevligast. Det kan ju trots allt skilja mellan exemplar också inom en tillverkares modeller så med lite tur kan ju faktiskt ASP-rovan vara den som är bäst av dessa två. Har sett ASP 120 som fungerat utmärkt så svaret är inte självklart.
    Roger

  9. #9

    Standard

    Finns ett ämne under RC-Doktorn, Förbränningsmotorer där OS-motorn finns med. Var tyligen lite strul med pumpens kraft, lösning finns också. Har själv en OS som du har liggandes oanvänd som jag någon gång ska använda.
    Jag hade provat båda i bänk först.

  10. #10

    Standard

    ASP har på en del fyrtaktare haft problem med läckage mellan ventilsäte och och godset i motorn. Jag råkade ut för detta på en ASP FS 61. Kompressionen blev sämre och sämre och undersökte man noga kunde man upptäcka var det läkte. Jag löste det genom att köpa en ny topp och sedan dessa har motorn fungerat bra med bra komp.

    Jag funderade på att slå till på en ASP 120 som är utannonserad här på forumet, säger inte av vem Men jag kan ju inte bestämma mig om jag ska ha el eller metanol på min Klemm 35. Men säljaren av motorn verkar inte heller kunna bestämma sig för vilken motor han ska ha

    /Mats

  11. #11

    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    149
    Jobb
    Ljusbågstekniker
    Klubb
    Silvervingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
    ASP har på en del fyrtaktare haft problem med läckage mellan ventilsäte och och godset i motorn. Jag råkade ut för detta på en ASP FS 61. Kompressionen blev sämre och sämre och undersökte man noga kunde man upptäcka var det läkte. Jag löste det genom att köpa en ny topp och sedan dessa har motorn fungerat bra med bra komp.

    Jag funderade på att slå till på en ASP 120 som är utannonserad här på forumet, säger inte av vem Men jag kan ju inte bestämma mig om jag ska ha el eller metanol på min Klemm 35. Men säljaren av motorn verkar inte heller kunna bestämma sig för vilken motor han ska ha

    /Mats
    Ha ha ha

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •