Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: NAZA Gain's för 680 Hexacopter á 3.3 kg

  1. #21

    Standard

    Det är inte så att ramen/motorerna flexar?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Det är inte så att ramen/motorerna flexar?
    Allt är kolfiber och aluminum. Om jag lyfter den i bara 2 armar flexar det kanske 1-2 mm.

    Gjorde en provflygning med 130 130 130 150 Basic 110 110 för några minuter sedan.. Körde extremt lugnt och det kändes bra. Noterade dock att den började göra massa småvippningar när den kom nära marken och hovrade. Men tror detta bara var resultat av att luften blev turbulent.

    Ska flyga lite till innan jag vågar mig på eldprovet av att köra fullt utslag i en riktning och släppa.
    Senast redigerat av SwedenByAir den 2015-08-30 klockan 21:26.

  3. #23

    Standard

    Har nu gjort en testflygning till där jag utsatte helikoptern för samma "utmaning" igen, dvs fullt utslag framåt, sedan släppte kontrollerna så den fick räta ut sig så fort den kan.

    Denna gång gick det betydligt bättre. Ingen krash. Men hexan gjorde fortfarande lite av ett överslag motsatt färdriktningen på ungefär 10 grader (dvs en ordentlig inbromsning), och sedan ett till i färdriktningen på ungefär 5 grader (gissar på att den motkompenserade överkompenseringen) innan den fick kontroll och stabiliserade sig.

    Testet gjordes i GPS läge så helikoptern vill ju tillbaka till den punkt då jag släppte kontrollerna, gissar på att detta är anledningen att den motkompenserar så mycket.

    De ändringar som gjorts är: 700g grus under helin (simulerar gimbal + kamera)
    Inställningar: 130 130 130 150 Basic 110 110

    I övrigt är den hur stabil som helst. Provflög i
    veckan med 6 m/s och det märktes inte överhuvudtaget.

  4. #24
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Gött då verkar den funka , att den kompenserar olika är precis som du skriver att den vill tillbaka till GPS punkten den sist var i
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  5. #25

    Standard

    Jag har flugit med min TBS Discovery med Naza-M Lite och GPS och hållit på ändra de där sex värdena efter varje flyg/testtillfälle för att hitta bättre och bättre värden. I manualen står det tydligt hur man ska testa sig fram på varje värde. Snart är min Disco fint tune'ad. ;-) Men man märker att man får välja lite. Ska man glida runt så blir det lite andra värden än om man ska köra fullspätta.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #26

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Du säger inget om esc men antar du fick sync problem. Jag har inte kollat filmen.

    Citat Ursprungligen postat av SwedenByAir Visa inlägg
    Tack för tipsen, om det hjälper kan ni se krashen här: http://youtu.be/f4mfIJ2_Wbk?t=
    Sker vid 5 min 30 sek

    Gör fortfarande ont att titta på.

    Det jag gjorde var fullt utslag i en riktning, sedan släppte jag kontrollerna helt för att visa "hur stabil den var".

    Batteriet var knappt använt när jag skulle ladda det igen.

  7. #27

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Du säger inget om esc men antar du fick sync problem. Jag har inte kollat filmen.
    dom reglagen har jag ju själv inga problem med dom. platinum 30a heter mina. har en prograzmerare til ldom man kopplar till datorn och ställer in dom med. hoppas du inte har batteri skydd aktiverat och det var det som strulade till för dig.

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    hoppas du inte har batteri skydd aktiverat och det var det som strulade till för dig.
    Batteriskydded var och är avstängt.

    Flög idag igen i ca 7m/s + byar och det gick riktigt bra.
    Funderar på om jag kan/ska sänka inställningarna ännu mer.

    Börjar så smått få upp förtroendet för den igen

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Du säger inget om esc men antar du fick sync problem. Jag har inte kollat filmen.
    Har inte gjort något mer med escarna, vet inte riktigt vad detta syncproblem du syftar på är men den flyger bra nu iaf.

  9. #29

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Då var det väl bara DJI flip of death.
    sök på youtube det är en grej med dji prylar.

    Citat Ursprungligen postat av SwedenByAir Visa inlägg
    Batteriskydded var och är avstängt.

    Flög idag igen i ca 7m/s + byar och det gick riktigt bra.
    Funderar på om jag kan/ska sänka inställningarna ännu mer.

    Börjar så smått få upp förtroendet för den igen

    Har inte gjort något mer med escarna, vet inte riktigt vad detta syncproblem du syftar på är men den flyger bra nu iaf.

  10. #30

    Standard

    För låga värden kan få multin att flippa, står i manualen. Man ska börja med högre värden och gå ner tills det är bra.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •