Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hur man inte ska göra

  1. #1

    Standard Hur man inte ska göra

    Det är ett tag sedan, men jag måsta bara fota när det skulle testas att allt funka som det skulle. Det ser lite vanskligt ut, speciellt när man ser att ena armen är i paket. ;-) Dock inte pga en multicopter. Jag rekommenderar inte att man gör på detta sättet, men det är onekligen det snabbaste sättet att testa att allt går åt rätt håll vad gäller styrning och reaktioner. Dont do this at home!

    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Tänker att enklaste och säkraste sättet är att INTE ha propellrarna på, sätta på en liten färgglad tape på varje motor, känna rotationsriktning och fart med fingret och styra åt olika håll o vinkla på modellen för att kontrollera så motorerna reagerar o snurrar åt rätt håll.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Reine Visa inlägg
    Tänker att enklaste och säkraste sättet är att INTE ha propellrarna på, sätta på en liten färgglad tape på varje motor, känna rotationsriktning och fart med fingret och styra åt olika håll o vinkla på modellen för att kontrollera så motorerna reagerar o snurrar åt rätt håll.
    Kan det funka det? Hm. Måste testa. Jag brukar *host* göra samma som han på bilden och då känner man direkt om den svarar tillbaks när man har lite varv på samt lutar åt något håll. Och när man styr den åt olika håll så märker man direkt om det lutas åt rätt håll. Normalt brukar han och jag hjälpas åt när vi kan, en håller i under och har den ovanför huvet och så spakar den andra. Aningen "säkrare".
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Standard

    Gör precis på samma sätt. Orka fippla med papper på motorerna =)

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Sätt på propellrarna men inte muttern! Propparna kommer är lojt snurra med utan att kunna göra skada.

  6. #6

    Standard

    Lösa propellrar låter farligt... då kommer ju propparna att fara iväg när man ska känna om den multin lyfter rätt när man varvar och ska känna om den drar tillbaks eller far åt fel håll pga nån stor miss man i gjort eller när man styr tex höger och vill veta om den verkligen far till höger.

    Det med att testa motorernas riktning är ännu enklare. Utan proppar förstås. varvar upp tex 1/3 gas och sätter fingret emot motorns utsida, då skickas fingret iväg åt endera riktningen. Omöjligt skada sig och väldigt snabbt sätt se om rätt motor går åt rätt håll.

    Jag gjorde detta test med en Phantom som jag fick beggad som inte funkade som den skulle. Allt verkade helt när jag gått igenom allt osv. Testade hålla i Phantomen och öka throtteln och när jag skulle luta åt vänster så ville den 10 ggr mer till vänster, inte alls tillbaks. Huh? Visade sig att förre ägaren kopplat lite fel från Nazan. =) Undra på att den bara ville volta.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag kör alltid med lösa proppar och det fungerar kanon bra.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #8

    Standard

    Sitter propparna tillräckligt hårt fast ändå eftersom de inte flyger iväg?
    Sitter de löst så kan man väl inte se att multin drar åt rätt håll?!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det ser och hör du på varvtalet. Propparna helt lösa på axeln de flyger ingenstans.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #10

    Standard

    Mhm, måste testa det nästa gång.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •