Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 3 Cells ack som ibland bara visar 2 celler

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard 3 Cells ack som ibland bara visar 2 celler

    När jag ska mäta spänningen på Acken via ballanskabeln så detekterar den endast 2 celler ibland, andra gången visar den alla 3. Är det bara glapp i ballanskabeln eller nått allvarligare fel. Bör jag vidta försiktighetsåtgärder?

    P.S. Detta är inte den ev skadade acken jag nämt i tidigare tråd. D.S.

  2. #2


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Börja med att testa med en annan ackmätare! Eller kör den i balansladdning samtidigt som du vickar på kablaget. Glappar det kommer laddaren att larma.
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gasman Visa inlägg
    Börja med att testa med en annan ackmätare! Eller kör den i balansladdning samtidigt som du vickar på kablaget. Glappar det kommer laddaren att larma.
    Det var i laddaren jag märkte att det stod på 8,4 när den laddade det sista och sen plötsligt 12,6 dock larmade den inte. Sen mätte jag med mätaren också då var det samma där ibland känner den 2 celler ibland alla 3. Att jag ruckar på ballanskabeln har inte resulterat i förändring endast att ta ur sladden och sätta i den igen leder till förändring.

  4. #4


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Och med andra 3S-ackar funkar laddare och mätare utan problem?
    Då är det säkert något glapp i acken...
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •