Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Flyga Quad med och utan FPV Goggles?

  1. #21

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    http://blog.oscarliang.net/rate-acro...ht-mode-level/

    Du har säkert läst denna, men kanske ger den ett svar.

  2. #22

    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    40
    Jobb
    Lärarstuderande, (teknik gymnasienivå)

    Standard

    Om du kan är det värt att ha attitude på en switch på kontrollen. När jag flög mina första ack använde jag en sån switch som panik & landningknapp

    Är det någon mer än jag som tyckte det blev wierd i början då ljudet och det man ser i sina goggles inte stämmer överens?

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JohnNordstrand Visa inlägg
    Om du kan är det värt att ha attitude på en switch på kontrollen. När jag flög mina första ack använde jag en sån switch som panik & landningknapp

    Är det någon mer än jag som tyckte det blev wierd i början då ljudet och det man ser i sina goggles inte stämmer överens?
    Mest viktiga att ha en attitude mode på switch när man flyger FPV är oftast i extrema nödfall om videolänken skulle dö på något vis så kan man slå på attitude mode och stiga så man ser maskinen och kan ta hem den. Haft nytta av det själv en gång förra våren när ett defekt batteri till mina fatsharks fick bilden att dö väldigt snabbt.

    En av de första sakerna man måste vänja sig vid i FPV-flygning är att när man kommer en bit bort kan man inte höra motorvarvet och använda det som referens för hur mycket man behöver höja eller sänka gasen, om det är vad du menar med ljudet. Man måste vänja sig vid att se hur snabbt man stiger eller sjunker och svara rätt med gasspaken.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  4. #24

    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    40
    Jobb
    Lärarstuderande, (teknik gymnasienivå)

    Standard

    Jag menade snarare att det kändes konstigt att se i i goggles att jag (quaden) rör mig frammåt och samtidigt höra motorljudet gå t ex från höger till vänster. Lite som när balanssinnet blir wierd om man sitter och flyger i en bil som åker. Tror det är väldigt olika från person till person vad som upplevs starkast

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •