Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 47

Ämne: Bygger 1000 hexa

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Bygger 1000 hexa

    Har flugit mycket med min lättviktsquad med Rctimer 5010/360- motorer och 17" propellrar och tänker nu bygga en hexa med samma motor/propellercombo. Vill kunna lyfta lite mer vikt och quaden är ansträngd när jag kör med gimbal o Sony A5100 samt 8000-batteri.
    Det skall fortfarande vara lättviktsstuk. På quaden har jag 10mm cf-rör och på denna har jag gått upp till 14mm.

    Jag har ett 16000-batteri 4s som jag kommer använda. På min ritning är armarna 430mm, men jag kommer nog behålla den längden som armarna levereras, 500mm. Ev. kan jag då få plats med 18". FC blir Pixhawk. Har svårt att bestämma mig för vilka escar jag skall använda. Någonstans mellan 16 o 25A blir det nog - men vilken tillverkare?
    Ramen sågas ut i 1,5mm kolfiber (på prototypen nedan är det plywood) och det skall vara två plattor. Armarna fästes i alufästen med 2,5mm skruv. Motorerna fästes med 2 alufästen samt en liten kolfiberplatta.
    Har också funderat på att montera motorerna upp-och-ner. Vad tror ni om det?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	220 
Storlek:	42,9 KB 
Id:	54273   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	223 
Storlek:	54,0 KB 
Id:	54274  

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •