Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Bygger 1000 hexa

  1. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94 Visa inlägg
    Koptern är effektivare i vind eller rörelse än när den står stilla hovrande.
    Samma med RC-helikoptrar, iaf om man flyger vanligt och inte 3D.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #42

    Standard

    Hexan gick in i väggen - bokstavligen. Skulle göra en kort flygning häromdagen och efter 5 min i luften började den driva. Några sekunder senare brakade den in i ett pumphus i full fart. Hann inte göra något. Skrot. 5 av 6 armar av, diverse kablar avslitna. Ett av propellerbladen satt fast i lättbetongväggen. Batteriet skrot, men började inte brinna. Har inte lyckats komma in i fc'n än.
    Hade förresten min första lipobrand i höstas - det var mindre dramatiskt än jag trodde. Den kraschen var dock mitt fel. Efter sista krashen var första tanken att köpa en Dji eller liknande eftersom jag har en Inspire 2 på jobbet och den är ju helt fantastisk. Nu tror jag dock att jag bygger en X8 istället. Bigger is better, right?!

  3. #43

    Standard

    De som inte gillar, vill eller kan bygga själv, så köper färdiga produkter. =) De som inte bryr sig om att bygga utan bara vill fota/filma så köper färdiga produkter. Klart du ska bygga nåt själv, större än Inspire 2 förstås. ;-) Med Pixhawk 2.1. Du har säkert redan klurat på nån ram?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #44

    Standard

    Det kommer bli en X8, dvs quadram med 8 motorer. Ev med Pixhawk 2.1.

  5. #45

    Standard

    X8 låter finfint! =) Det blir så stort annars. Det finns väl bara två nackdelar med X8... lite kortare flygtid än flat-8 pga coaxial-setupen för propellrarna, men man kan bygga dem lättare, så lyckas man där så blir det inte så stor skillnad. Det andra är att landstället blir lite svårare få till.

    Vad för ram? =) Size? Vad ska den bära?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #46

    Standard

    Den skall oftast bara bära en Sony a5100 med en enkel tiltgimbal, men även klara 1kg (kamera+gimbal), för video. Den kraschade hexan klarade detta bra, men var som sagt lite otymplig.

  7. #47

    Standard

    Beklagar förlusten...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •