Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hjälp! Min Hubsan X4 lyfter inte...

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Hjälp! Min Hubsan X4 lyfter inte...

    Hej,

    Igår hämtade jag ut min Hubsan X4 HD (499 kronor på Hobbex webbutik som ett litet tips och idag kalibrerade jag den och tänkte provflyga (har aldrig flugit en quad förut).

    När jag trycker upp throttle så svarar den direkt och motorerna går igång, alla samtidigt. När jag sedan ska lyfta (elevate) så ökar varvet på motorerna men vid 60 (på fjärren) så slutar de främre att rotera helt vilket får mig att tro att jag kalibrerat fel (har kalibrerat på vårt vardagsrumsgolv och fått ok-blinkningarna från quaden).

    Jag har kalibrerat efter manualen och har några frågor:

    ... jag har monterat på rotorskyddet (innan kalibrering dock) - Kan det påverka?
    ... när jag ska kalibrera kontrollen så blinkar den röda lampen när jag trycker ned en trim-knappen (som det ska enligt manualen) men det händer liksom inget mer, jag får starta om kontrollen och quaden - Kanske är det som är felet?

    Hur är det tänkt med en RTF quad... trodde man skulle kunna flyga den direkt?

    Måste man kalibrera kontroll och quad vid varje start, eller kommer enheterna ihåg tidigare kalibrering?

    Just det, som i rubriken... motorerna går för fullt, batteriet är nyladdat, men den lyfter alltså inte. Rycker lite i ena sidan, men inget mer.

    Tack på förhand!
    Senast redigerat av andreas_selenwall den 2015-09-02 klockan 09:17.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •