Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Syma x8w wifi-fpv problem

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard Syma x8w wifi-fpv problem

    Hej!
    När jag flyger min syma som styrs på 2,4ghz bandet och tar mot video via wifi till iPhone (provat android)så är latent så illa trots "full" signal i appen och det värsta är att den skickar videon (inspelningen) till smartphone som den är, med lagg och skräp, skulle vara bättre med m minneskort alt. Men hur gör jag för att få bättre, jämnare signal? Finns det en fix? Sökt runt och folk har löst detta men hur gick mig över huvudet.

    Plattformen är annars OK, ingen gps och borstade motorer men 51x51cm och rejält m kraft samt stabil plattform och headless-mode.
    Yaw är lite slö men annars om fpv:en ej laggade hade den varit värd pengarna.. hjälp?

  2. #2
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    !ingen med svar? Läste igår att många routers wifi signaler går på samma freq som fpv:ns wifi till smartphone och det kan orsaka all latency, skall långt bort från allt vad routers och signaler heter och prova om, men ingen har upplevt detta? Ingen här är så dum att han köpet en färdig produkt med fpv via wifi, det var en present samt wifi delen sitter i kameragimbalen så jag skall byta ut den vid tillfälle till "riktig" fpv och signalboosters för kontroll 2.4ghz och video 5.xghz

  3. #3
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Vill bumpa uppenbarligen vet ingen?

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Argh, kan jag bygga om detta vad gäller då? Nytt "moderkort" typ ace32 (namn? ) och 4st esc och 4 nya motorer?

    Eller tror ni jag kan byta tx och rx för kontrollinput utan att byta nåt annat? Kan man f ö använda borstade motorer m samma esc som oborstade ? Mao kan man byta motorer som äe borstade till oborstat utan att ändra esc?

    Såå vill byta tx och motorer, och controlboard egentligen blir nästan billigare bygga nu quad, kanske med denna som ram då den är stabil och har snygga leds och bra landning ställ och stor 51x51

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Ingen som kan svara här??? Behöver hjälp!

  6. #6

    Standard

    Borstad har två sladdar och borstlös har tre sladdar, vart hade du tänkt stoppa den tredje?

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94 Visa inlägg
    Borstad har två sladdar och borstlös har tre sladdar, vart hade du tänkt stoppa den tredje?
    Jag vill inte använda borstade motorer alls så 4nya esc och 4 motorer behöver jag, jag undrar om nån har nån erfarenhet kring denna modell när det gäller att byta ut grejer i setup. Tack ändå dock!

  8. #8
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Naze32 var namnet jag tänkte på som controller

  9. #9

    Standard

    Den skall fungera riktigt bra, finns säkert färdiga sw på nätet, som bara kräver lite justering.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •