Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Väska / transport av drönare

  1. #1

    Standard Väska / transport av drönare

    Halloj! Tänkte kolla hur ni förvarar och transporterat era drönare när ni åker runt. Jag bar en tbs kopia (reptile 500) som jag behöver en väska till och behöver en väska. Jag var tittat på teknikmagasinets och Claes ohlssons väskor men skummet ska tydligen vara väldigt dåligt på de(lossnar lätt). Får jag plats med mina fatsharks, batterier & propellrar så är det också +. Måste oavsätt ha två väskor för sändaren. Vill ha något som kan transporteras på bussen och inte vara så ömtålig. Berätta vad ni har! Gärna bilder 😊

  2. #2

    Standard

    Antar att du menade denna när du nämner teknikmagasinet: http://www.teknikmagasinet.se/tillbe...hardcase-large

    Har den själv för att transportera en 250 quad. Har aldrig haft en så kallad "premiumväska" såsom Peli. Antar att kvaliteten på skummet är ganska hög på den. Men har inget negativt att säga om skummet till teknikmagasinets väska. Än så länge sitter alla bitar där jag vill ha dem. Enda nackdelen för priset är att den är lite tung i locket så att den gärna välter om man inte har något annat i väskan.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SamuelLindberg Visa inlägg
    Antar att du menade denna när du nämner teknikmagasinet: http://www.teknikmagasinet.se/tillbe...hardcase-large

    Har den själv för att transportera en 250 quad. Har aldrig haft en så kallad "premiumväska" såsom Peli. Antar att kvaliteten på skummet är ganska hög på den. Men har inget negativt att säga om skummet till teknikmagasinets väska. Än så länge sitter alla bitar där jag vill ha dem. Enda nackdelen för priset är att den är lite tung i locket så att den gärna välter om man inte har något annat i väskan.
    Jag tog fram en ritning på ett papper på hur stor min quad är så ska se om den passar. Var och tittade igår och den verkade väldigt robust för sitt pris. Om den passar så blir det en sådan

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Den sett ju ut precis som väskan som finns på clasohlson också.
    Angående pick'n'pluck skumgummit så limmade jag med smältlim mellan raderna på utsatta ställen, sen håller det.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ulwur Visa inlägg
    Den sett ju ut precis som väskan som finns på clasohlson också.
    Angående pick'n'pluck skumgummit så limmade jag med smältlim mellan raderna på utsatta ställen, sen håller det.
    Det är dock inte samma mått eller dimensioner på någon utan väskorna så tror inte att det är samma modell. Blev det snyggt med trälim?

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Jag körde in smältlim i 'varvet' utanför de bitar jag plockat ut. Syns inte alls.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •