Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bygg/inköps-hjälp 250 race quad

  1. #1

    Standard Bygg/inköps-hjälp 250 race quad

    Hej,

    Jag är ny när det kommer till det här med FPV-racing och 250 quad.
    Jag köpte för någon månad sedan en Emax Nighthawk 250, den kom i ett kitt med ram/esc/motorer som jag byggde ihop och. satte i ett Naza M lite flight controller. Nu har jag även kompletterat med en Runcam 800TV-line sony effio WDR camera och ett par fatshark Dominator V2.

    Jag upplever att quaden fungerar bra när man flyger den i GPS och Attitude mode, även om den är ruskigt trött och inte speciellt smidig. Kör jag i manual mode så blir den istället supervinglig och extremt svårflugen.

    Får en känsla av att grejerna jag har inte är speciellt bra och att flight controllern kanske inte är optimal för ändamålet, rätta mig om jag har fel!

    Så, jag har planer på att bygga en ny quad från scratch! Och då jag inte är så bevandrad i quad-jungeln skulle jag vilja ha tips på vad jag ska köpa för att få ihop en sjysst maskin.

    Budgeten är 5000kr, och i den ska en komplett quad samt en Frsky Taranis rymmas.

    Är det möjligt, och i så fall vad ska jag köpa för Ram/ESCs/Motorer/Flightcontroll etc...

    Tack för alla tips och råd!

    Mvh

    Magnus

  2. #2

    Standard

    Har du ändrat PID-inställningarna för varje olika "modes"?

  3. #3

    Standard

    Nej det har jag inte.

    Hur gör jag det, har du någon länk eller mostv som beskriver hur man gör?

  4. #4

    Standard

    http://blog.oscarliang.net/quadcopte...lained-tuning/

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2439428

    Tror att din Nighthawk kan flyga utomordentligt om du skaffar en passande flight controller samt läser på om PID, rates, expo.

    Dessutom råder jag dig att skaffa en flight controller som är mer passande för mini quads, typ en Naze32.

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Naza på 250 är hopplöst att få till efter vad jag hört, särskilt manual. Kör på naze eller cc3d

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •