Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Laser motorer

  1. #1

    Standard Laser motorer

    Hej!

    När man tittar i utländska modellflygtidningar typ RCMe och reportage om skalamodeller så är det nästan regel att det sitter Laser motorer o modellerna. I andra sammanhang t.ex på våra svenska forum hör man nästan aldrig talas om dessa Lasermotorer.

    Vad är det som gör dessa motorer så populära i skalamodeller i den högre skolan men inte annars?

    /Mats

  2. #2

    Standard

    De bygger som regel veldig lavt og passer inn der det er trangt om plassen. Har en lokal som bruker mye Laser og de er sterke, lettstartet og fungerer meget godt!
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  3. #3
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Ska jag vara lite elak så fattar jag inte just det,varför? Har haft v-Twin och enstånkor av detta märke och de funkar OK men vet inte om jag tycker att det är så man hoppar jämfota av lycka..V-tvinnen har en fördel,den är förhållandevis liten i måtten för sin storlek,där kan jag bara hålla med Affas.
    Det jag ogillar var att av de motorer jag har haft så står dessa i särklass vad gäller o kladda,inget annat jag har haft har varit i närheten faktiskt..
    Ljudmässigt så är de bra,som andra fyrtaktare, och jag tror att användandet i just skalakärror på tävlingar beror på att det har blivit kutym att köra just Laser och att det blir så att man tar det som polaren bredvid har...
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #4
    Lada008s avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    84
    Jobb
    Jag vill göra så mycket som möjligt av livet ma

    Standard

    Jag har flera laser motorer och dom fungerar utmärkt
    dessutom så slipper man ha nitro som är svårare att få tag i nu när man har infört de nya tramsreglerna
    att flyga är att leva

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Om man bor i England är förklaringen enkel och stavas Neil Tidey, dvs. killen som tillverkar Laser-motorerna.
    Åtminstone tidigare var han närvarande på nästan alla skalatävlingar av lite storlek och erbjöd support och goda råd. Jag har träffat honom några gånger och det han inte vet om metanolmotorer är nog inte värt att veta.
    Har man väl kört motorerna i bänk några timmar och ställt in dem noggrant tycks de gå väldigt säkert och problemfritt, något som skalaflygare uppskattar.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    De är inget speciella alls! Men de kan köras på onitad soppa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •