Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Copterdudes Avada 240

  1. #1

    Standard Copterdudes Avada 240

    Lite tunnt med "byggtrådar" tycker jag. Vill se fler byggen

    Min Blackout V1 fick sätta livet till, till förmån för en ny ram Avada 240 som jag skrev i nån tråd.
    Flugit lite med den nu och jag gillar hur den känns.

    Även om den fungerar bättre till acro så går den bra att crusisa med också men ett större batteri hade inte skadat för längre flygtider.

    Specs.

    Cobra 2204 2300kv
    HQ5x4.5 BN
    RG 20A ESC
    Hyperion 1400mah 4S 40-80C G6 HV lipo (4.35v, 142g)
    FrSky d4r-II
    Sony 600tvl mini 25x25mm
    Immersion Vtx
    Naze32 Acro
    GP4 Black

    AUW: 585g inkl. GP4 och batteri.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03943.jpg 
Visningar:	165 
Storlek:	73,8 KB 
Id:	54449


    Blev att relaxa efter jobbet i en solstol på en brygga
    Tog bara med två batterier då jag nästan var säker på att folk skulle vara där en sån här fin eftermiddag men inte en kotte. Bara några enstaka fiskare i jollar.
    Blev inte så spännande video, mer sömnpiller men tycker det vart lite trevligt ändå.


  2. #2
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    inte blyg att köra över vattnet

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KJ! Visa inlägg
    inte blyg att köra över vattnet
    Hehe, i början var det läskigt men nu känns det som över land men lite mer spännande förstås.
    Dåligt med flygställen över land så då blir ofta över vattnet istället. Egentligen vill man ha nått ställe att flyga slalom på men såna ställen har jag inte hittat ännu

  4. #4

    Standard

    Min B330 fick skänka sina delar till fördel för Avada 240:s storebror.

    Blev dock stopp i bygget när jag upptäckte att mitt DoDo FC var pajko. Tydligen så är det produktionsfel på en drös av dessa. Irriterande. Har ett vanligt Naze men då får jag sätta dit en BEC också eftersom DoDo har detta inbyggt..
    Fortsättning följer. Bygger lite i taget då och då så tar väl nån vecka eller två att bli klar då belysningen måste programmeras också.

    Den vita saken är LED kontrollern, dimmar steglöst och kan programmeras för olika strömstyrkor etc. Kan också styra små vattenpumpar för kylning om man känner för det.

    Några specs.


    Cobra 2206 2100kv
    RG 20A ESC

    Mer info senare..

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03954.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	70,8 KB 
Id:	54506

  5. #5

    Standard

    Nu är storebror färdigbyggd och provflugen ett par batterier. Flyger helt okej på samma PIDs som lillen.
    Lysena blir det att färdigställa nästa vecka kanske. Väntar på reflektorn till XHP70 dioden fortfarande.

    Inga kul videos att visa just nu.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03955.jpg 
Visningar:	115 
Storlek:	63,1 KB 
Id:	54635

  6. #6

    Standard

    Nice! Hur stor är ramen?

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Nice! Hur stor är ramen?
    Lilla är 240mm, stora 290mm.
    Ganska stor för bara 6" proppar men passar mitt projekt då jag ska ha plats för led elektronik inne i ramen.
    Blir bra i vinter så man kan tejpa hela ramen och ha det mesta skyddat från snö och slask.
    Sänkte ramen endel men då gick det inte vinkla kameran utan att den sticker ut. Får fixa det sen. Spelar iof inte så stor roll om man flyger över vattnet hehe.

  8. #8

    Standard

    Okej litet klipp då det ändå inte blir nått flygväder i veckan. 3dje batteriet sen maiden. Kör med 3200mah 4S. Något baktung då jag tog bort ledgrejorna för bänktestning. Får hoppas den känns bättre i yaw när CG är där den ska.

    Sen ska man bara våga flyga på samma ställe i bäckmörker med lampor..

    Bild på XHP70 dioderna. Förhoppningsvis blir ljuset tillräckligt starkt med reflektorer annars har jag andra leds också.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03959.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	104,2 KB 
Id:	54637

    Youtube gör fin kvalité som vanligt..

  9. #9

    Standard

    Härliga filmer! Som sagt innan, väldigt vågat att flyga över vattnet! Hur många mW videolänk kör du på?

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Turbotom Visa inlägg
    Härliga filmer! Som sagt innan, väldigt vågat att flyga över vattnet! Hur många mW videolänk kör du på?
    Tack, man får iaf stor yta att leka på
    Kör med såna här. http://www.immersionrc.com/fpv-produ...z-600mw-av-tx/

  11. #11

    Standard

    Sån har jag precis lagat efter att kört av antennkontakten i en krasch. Inte min sändare, utan en kompis, men jag ska nog beställa en likadan. Verkar vara grym räckvidd! Gjort nåt test?

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Turbotom Visa inlägg
    Sån har jag precis lagat efter att kört av antennkontakten i en krasch. Inte min sändare, utan en kompis, men jag ska nog beställa en likadan. Verkar vara grym räckvidd! Gjort nåt test?
    Inget test men det räcker gott till mina flygningar utan gps. Gillar att ha det så avskalat som det går, avaktiverad accelerometer så slipper man krångla med flightmodes och får mer processorkraft till annat

  13. #13

    Standard

    Ännu en kort video. Provade flyga lite vid en badplats jag inte flugit vid förut. Tror jag hitta en örn , är ingen fågelexpert men såg ut som en iaf

    Vågade inte riktigt dra på max, svårt att bedöma hur mycket man drar ur med bara timern som mätare. Får dra dit med Avada 290n som har mer batterikapacitet.


  14. #14

    Standard

    Skrämmande likt Mörbybadet! Eller är det där?

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Turbotom Visa inlägg
    Skrämmande likt Mörbybadet! Eller är det där?
    Jo, inte varit där på 20år typ. Mycket mindre än jag minns det så inte så bra ställe direkt som jag trodde. Sen kan man bara flyga när Bromma har stängt. Tror inte det blir nå mer flyg där. Inte mycket att kolla på förutom en ö och en örn tydligen haha :P

    Känner att det nog blir paus ett tag nu ändå, lite andra nöjen emellan. Nattflygning kanske kommer om nån månad istället när suget är tillbaks.

  16. #16

    Standard

    Varför flyger du bara när Bromma har stängt, och när stänger de egentligen? Trodde alltid att de flög på Bromma

  17. #17

    Standard

    Dom blir inte så glada när man flyger i deras luftrum därav jag jag känner att jag kanske ska ta paus då man knappt får flyga nånstans runt/i Stockholm 99% av tiden. Man tröttnar då :/
    Var iaf tvungen att testa några HQ5x4x3 som damp ner i lådan.. Inte kört så mycket acro på länge men lite blev det. Ganska roliga proppar. Fick till bättre PIDs också. Förstår varför "acrokungarna" gillar dessa proppar. Känns väldigt smidig med dem.


  18. #18

    Standard

    Snyggt! HQ5x4 trebladiga är nog mina favoriter, nu har jag ändå gått fram och tillbaka mellan HQ bulllnose, plus att jag testat gemfans 5x45 bullnose.
    Senast redigerat av Mr. Rosso den 2015-09-29 klockan 19:26.

  19. #19

    Standard

    Tack, tycker det är svårt att improvisera dock som vissa kan, blir mer låst i mönster och flyger en bana men kul att försöka med lite nya saker iaf
    Har också provat lite olika och trebladiga var bättre än jag förväntade mig. Läste att yaw skulle bli "sämre" men märkte inget av det. Kanske om man har tung kopter/stort batteri som är tyngre att vrida runt.

    Jämfört med 5x4.5BN så fick jag längre flygtid och smidigare kopter. BN har lite mer råkraft men det passar bättre om man kör 1800mah batteri vad jag sett från videos då det krävs rätt bra med pulver att dra runt dem/maxa ordentligt.
    Gemfan har jag inte testat tillräckligt men blev inte helt nöjd av det jag lilla jag flugit. Dock var det ganska blåsigt då så kan egentligen inte dra nån bra slutsats ännu.

    Fick även ett par 6x4.5x3 till storebror 290. Får se när jag testar det..
    Håller tummarna för bra väder i helgen så man kanske kan dra till nått kul ställe..
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-09-29 klockan 16:50.

  20. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Tack, tycker det är svårt att improvisera dock som vissa kan, blir mer låst i mönster och flyger en bana men kul att försöka med lite nya saker iaf
    Håller med. Jag tänker att jag ska börja öva lite mer metodiskt , skriva ner vad jag vill öva på för "moves" samt planera flygningarna lite innan. Får se hur det går :P

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •