Reklam

 
Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1234567813 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 280

Ämne: Taranis X9E (ny modell med inbyggd konsoll)

  1. #41

    Standard

    Funktion OK. Skönhetspris...njae
    /Leif

  2. #42

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Leif
    Kanske skall färga linan gul så blir lösningen snyggare, eller vad tycker du?
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  3. #43

    Standard

    Hehe! Som sagt var, funktionen är ju viktigast.
    /Leif

  4. #44


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jaha - nu är det ingen efterfrågan längre på X9E i detta land...
    Roger

  5. #45

    Standard

    Hej, jag blir inte klok på hur det här med script funkar. Det är något grundläggande som jag inte lyckas knäcka. Jag har tankat hem lite telemetriscript och provat att spara dem som \SCRIPTS\<modellnamn>\telem1.lua.

    Ett av scripten jag testat ska rita upp graf över DLG-flyghöjden i ett telemetrifönster. Problemet är att jag inte lyckas få upp någon telemetriskärm. Jag lyckas aktivera de inbyggda skärmarna, det är de scriptstyrda som inte funkar. Hur ska scriptet köras igång egentligen? Jag har provat att aktivera scriptet genom att koppla det till ett telemetrifönster via menyfliken "Telemetri -Telemetry screen 1 - Custom screen type - Script". Problemet är att det dyker aldrig upp några script i pulldownmenyn. Jag kan däremot hitta scriptet om det sparas som \SCRIPTS\telem1.lua, dvs fel mapp. Scriptet verkar dock inte funka för det blir bara vit skärm för det telemetrifönster jag kopplat till scriptet.

    Är det nån som börjar få häng på det här med lua och kan ge lite ledtrådar så vore jag grymt tacksam.

    En till liten fundering:
    Det finns en flik som heter "PG#12 Custom Scripts"
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Navigation-Map-2.0.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	196,1 KB 
Id:	55258
    Den saknas helt i min radio. Är detta en flik som blev inaktuell i senare FWreleaser eller är den något som jag borde ha?

    MVH!
    /Johan

    (Jag kör den senaste versionen av FW som man kan tanka hem från FRSKY, dvs 2.1.4)

  6. #46

    Standard

    I det flödes schemat du bifogat står det Long Press Page, så vad blir resultatet om du håller in page-knappen 2 sec?
    / Jonas

  7. #47

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Johan
    Låt oss veta hur det går för dig. Har du Taranis av tidigare modell X9D eller X9D plus där det funkar?
    Jag har inte provat script men vill gärna prova på min nya X9E
    Lycka till
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  8. #48

    Standard

    Det är X9E, inget annat! Jag fick den levererad i slutet av förra veckan så jag är precis i samma fas som du. Innan dess har jag kört med 9x.

    /J

  9. #49

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    121
    Klubb
    Bondens åker

    Standard

    Du kör 2.1.x verkar det som? De gjorde om var scripten ska ligga. De ska inte ligga i <modellnamn> längre och måste inte heta telem<x>.lua längre. De kan ligga nån annan stans. Jag kör X9D och har problem att välja Custom script filnamn i radion, men när jag gör det i opentx går det bra. Och sen funkar det.

    Edit: ja det är klart du kör 2.1...
    Senast redigerat av Håkan den 2015-10-26 klockan 13:42.

  10. #50

    Standard

    Tack, det förklarar en hel del!
    Det är uppenbarligen en del icke-uppdaterad information jag kommit över. Har du nån bra länk till information som är mer uppdaterad (map LUA)?
    MVH!
    /J

  11. #51

    Standard

    Här kommer bilder på mitt försök att få sändaren att hänga bättre i nackrem:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Nya_armar_X9E_1.jpg 
Visningar:	191 
Storlek:	31,2 KB 
Id:	55375
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Nya_armar_X9E_2.jpg 
Visningar:	179 
Storlek:	27,1 KB 
Id:	55376
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Nya_armar_X9E_3.jpg 
Visningar:	185 
Storlek:	28,1 KB 
Id:	55377
    Den som tycker sig känna igen krysstaget till IKEA-hyllan Billy har alldeles rätt.
    Balansen skulle bli ännu bättre om man bockade armarnas övre del framåt men då kan de ju inte fällas ner helt.

    Annat att ordna blir täcklock för tomma switchplatser, kontakter att sätta på hemmagjorda switchar och något snyggt sätt att märka upp switcharna. Idéer mottages tacksamt. Vad kallas förresten switcharnas kontakter?
    /Leif

  12. #52
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Snygg och stilren radio
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #53

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Riktigt snyggt[emoji106]. Kanske får ersätta mina linor hi hi. Kan man köpa lösa stag på IKEA?
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  14. #54

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Riktigt snyggt[emoji106]. Kanske får ersätta mina linor hi hi. Kan man köpa lösa stag på IKEA?
    Vet ej, jag hittade mitt i förrådet och det har legat där i många år. På en annan likadan hylla visade det sig vara 6 mm!
    /Leif

  15. #55


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Leif - har du nåt mönster i aluminium-fronten på din X9E ? På Görans är det ett mönster som jag personligen inte är så jätteförtjust i. Din ser "renare" ut på bilderna.
    Snygg lösning f ö.
    Roger

  16. #56

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Leif - har du nåt mönster i aluminium-fronten på din X9E ? På Görans är det ett mönster som jag personligen inte är så jätteförtjust i. Din ser "renare" ut på bilderna.
    Snygg lösning f ö.
    Roger
    Tack! Nej din iakttagelse är riktig, min har en matt aluminiumyta helt utan mönster.
    /Leif

  17. #57

    Standard

    Är X9E-spakarna förberedda för spakströmbrytare? Jag har försökt lirka in kabel i spakröret, men den hittar inte ut. Är det nån som lyckats dra kabel?

    @FinnbyFraggel: Jag såg inte din fråga förrän nu. Totala antalet flikar står i klartext på varje flik. Jag vet därför att min FW har färre menyer än vad som visas i bilden. Att stega baklänges lär inte göra nån skillnad.
    /J

  18. #58

    Standard

    En liten varning!
    Använd INTE de små nyckelringarna som följde med. Dumt nog så litade jag på dem, men hade turen att den ena klickade upp i precis perfekt ögonblick.
    /J

  19. #59

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Selen som följer med är ett skämt! Ej värdig sändaren...
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  20. #60

    Standard

    Hjälp!

    Jag får "EEPROM WARNING Bad EEprom Data Press any Key" när jag först läser till Companion och sedan skriver tillbaka igen.
    Efter tryck på any Key formatteras EEprom om och jag måste kalibrera om sändaren.

    Det är alltså bara defaultmodellen utan ändringar (annat än fysisk ommöblering bland switcharna) som läses och skrivs tillbaka. Gjort"Factory Reset" men samma sak händer. Felet (?) upptäckte jag efter att ha skapat en ny modell i Companion och ladda in den. När det försöket gick fel började jag om igen enligt ovan.

    FW: Opentx-taranis-x9e-2.1.0, 2015-07-15
    Companion: v2.1.3, sep 9 2015

    Är inte dessa kompatibla?
    /Leif

Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1234567813 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •