Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur veta vilken size?

  1. #1

    Standard Hur veta vilken size?

    Tex 330 och 450 används till "typ" samma ändamål, men den större klarar mer vikt.
    Här kan man ha gimbals och GoPro och inte direkt FPV-racing som mål.

    Sen finns det tex 250 och 280 där jag inte riktigt ser vad den vettiga skillnaden ska vara?!
    Kanske att 250 klarar 5-6" men 280 klarar mer och att den närmar sig mer o mer 330?!
    FPV-racing-quads har jag uppfattat dessa som.

    Och så finns det sub-200or, tex 180. Vad gör man med en sån?
    Får det rum GoPro, CC3D/Naze32, ack osv på dem så de går att använda?

    Och vad är LKTR?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    LKTR är vad jag förstått en fri design där man kan ladda ner ritningarna och bygga själv från scratch för eget bruk.
    Tog sin början här tror jag http://fpvlab.com/forums/showthread....rame-build-log men kan ha fel.

    Storleken är smaksak skulle jag säga, vilken propp man vill köra och hur mycket utrustning man tänkt ha på den.

    ~250 är bra allround för acro, racing och hinderbana, ~280 kanske mer för crusing med större batteri och mer plats för GPS och sådant. Sub 200 är väl bra om man vill flyga på mindre ytor och göra snabba manövrar. Desto mindre/lättare quaden är desto mer smidig blir den också så kan tänka mig man kan flyga skarpare och tightare än större diton.

    Har man bara tillräckligt kraftiga motorer på sub 200 quaden så går det bra med gopro men man tappar nog i effektivitet med mindre proppar. Om den lättare vikten kompenserar för detta vet jag inte.

  3. #3

    Standard

    Bra svar. Är nog 250 jag är ute efter nu. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •