Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Hobbykings Black Widow 260

  1. #21

    Standard

    Nu har jag varit ute på en första test.
    Blandade åsikter.
    För det första som du skrev så är "fötterna" väldigt dåliga, blev att söka efter en som lossnade redan vid första landningen, snabblim och buntband (Blir att köpa dessa du länkade till).
    Den känns betydligt "fladdrigare" och lite tröttare än den Blade 200QX som jag tidigare kört.
    Flip och rolls i mode 2 är vääääääldigt långsamma (Vet inte om detta går att justera någonstans så dom går snabbare).
    Strippen som håller fast batteriet är väldigt hal så jag kommer göra någonting för att inte få batteriet att glida omkring så mycket.
    I övrigt är jag väldigt nöjd med köpet

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    33
    Jobb
    It-utbildare
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    [QUOTE=Matfarsan;392828
    För det första som du skrev så är "fötterna" väldigt dåliga, blev att söka efter en som lossnade redan vid första landningen, snabblim och buntband (Blir att köpa dessa du länkade till).
    Den känns betydligt "fladdrigare" och lite tröttare än den Blade 200QX som jag tidigare kört.
    Flip och rolls i mode 2 är vääääääldigt långsamma (Vet inte om detta går att justera någonstans så dom går snabbare).
    Strippen som håller fast batteriet är väldigt hal så jag kommer göra någonting för att inte få batteriet att glida omkring så mycket.
    [/QUOTE]
    Jag är ju nybörjare överhuvudtaget så det där med flip och roll överlåter jag till någon annan, men jag har en fråga:

    När du försökte göra en flip, satte du SWA i nedre läge? (Sport mode)
    Nu skall man komma ihåg att den mer än 2ggr så mycket som en Blade 200QX vilket gör att den har mera massa att flytta på. Jag har ingen aning om vilket effekt/vikt förhållande som en blade har.
    Men det går säker att programmera om både med lite expo i sändaren och andra inställningar i OP.
    Det finns ju FPV racing at tillgå, men jag misstänker att den gör den ännu stabilare och snabbare fram.

    Kul att du tyckte att den är ett bra köp. Jag gillar min, ett bra första köp av en RTF quad. Vill man ha bättre kvalitet/fart så blir det en del pengar till. Min nästa blir nog en Trikopter från RCExplorer.

  3. #23

    Standard

    Jag körde switch A uppåt (normal) jag tror dom namngett dom fel, det borde heta sport när switchen är uppåt då den svarar bättre på spakarna i det läget. I nedåtläget fick jag den inte att loopa utan endast när switch A var uppåt. Switch C körde jag i mittenläget.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •