Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: L-C Filter för 6S

  1. #21

    Standard

    Det verkar vara logiskt, nu kan jag inte läsa vad som står på iosd. Bra att påpeka det med ljudsignalen, att den skall jordas .

  2. #22

    Standard

    Det där tycker jag att är ett bra exempel på stjärnjord. Jag hade gärna kopplat så.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    Tog mej friheten att rita om din bild en gång till baserat på detta. Ett iOS - vTx kablage, ett iOS - Kamera kablage och en batteri matning. Mycket renare och antagligen enklare att bygga också.
    Tack för bilden(erna). Har nu gjort precis så som du ritat i den sista, med el via iOSDn samt nollat ljud.

    Precis som innan fungerar det utmärkt på marken.. men så fort den lyfter störs videon ut.

    Genom att koppla så är det dock aningens mindre störningar, men fortfarande är det kanske bara 10% av bilden som syns samtidigt (resten är det ränder och myrornas krig på). Landar jag så kommer det tillbaka igen.

    Har LC filter till vTX, men inte innan iOSD, får prova det härnäst.
    Om det inte funkar ska jag prova med separat batteri så som du ritade innan.

    Börjar tröttna lite på det här problemet nu =P
    Senast redigerat av SwedenByAir den 2015-10-30 klockan 16:02.

  4. #24

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Hmm, någonting är skumt. Antagligen något i resten av alla inkopplade grejor, kan du rita in det i skissen vore det lättare att gissa. Hur är kraftmatning till ESC är kopplad, signalkabel mellan FC - ESC, kraft till FC, mätprober till OSD, telemetri etc etc.
    Eller att dina ackar helt enkelt är för klena och sjunker i spänning för mycket vid last. Det märker du om det går bättre med separat ack.
    Har du mätt hur mycket ström den drar vid fullt pådrag?
    /A

  5. #25

    Standard

    Detta är exakt det jag har nu.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	complete.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	54,6 KB 
Id:	55442

    Noteringar:
    1. Svarta kablar mellan PMU, NAZA, samt iOSD är nazas egna signalkablar.
    2. Ström fördelas ut till de 6 escarna genom att alla kablar är sammanlödda i en stjärnpunkt.
    3. Escarna har ingen BEC.
    4. Använder SBUS mellan FC o mottagare.
    5. Använder 6S 5000mAh 25C batterier (http://hobbyking.com/hobbyking/store...Lipo_Pack.html)
    6. 30A ESCar.
    7. Motorerna med 14'' proppar drar max 12A st, 12A * 6st + 5A (för annat) =~ 80A max load.
    8. Om jag inte har helt fel ska dessa batterier klara 125A ((25C *5000 mAh) / 1000) = 125A.

    Tack för att du/ni tar er tid att hjälpa mig
    Senast redigerat av SwedenByAir den 2015-11-01 klockan 12:57.

  6. #26

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Ledsen, kan inte komma på så många fler förslag.
    Du behöver nog ha någon som sitter på plats och kan kika på hur allt är draget i praktiken.
    Batteriet borde orka med, men hur ser lödningar och kabeldimensioner ut? Verkar ju som om det finns en svag punkt någonstans så att motorströmmen lyfter referensen för videosignalen. Det är sånt man ser bäst på plats med grejorna framför sej.

    Ser dock att du bara ritat in FC - ESC gul signalkabel, ingen jord här? Men det är inte med motorstyrningen du har problem, så det har nog inte riktigt med saken att göra. Men som jag sa tidigare är det ett vanligt misstag att klippa signaljorden i dessa interface. Lång omväg/slinga för signalreferensen mellan FC - ESC, dessutom med motorström i. Man vill ogärna blanda motorströmmar med signalströmmar.
    /A
    Edit: Kom på en sak... Har du testat utan LC-filtret? Tänk om det är kass eller fel inkopplat så att det injicerar störningar istället för att rensa...

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    Kom på en sak... Har du testat utan LC-filtret? Tänk om det är kass eller fel inkopplat så att det injicerar störningar istället för att rensa...
    Hade inga LC filter från början, satte dit dem pga störningarna. Kom precis tillbaka från en flygning där jag satt ett till LC filter mellan batteri och iOSD (och behöll det som redan sitter till vTX med).

    Inte ett dugg bättre. Så verkar inte vara störningar i strömmen i alla fall (men vad vet jag)...

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    Batteriet borde orka med, men hur ser lödningar och kabeldimensioner ut? Verkar ju som om det finns en svag punkt någonstans så att motorströmmen lyfter referensen för videosignalen. Det är sånt man ser bäst på plats med grejorna framför sej.
    Har använt AWG10 mellan batteri och fördelning av ström till ESCar (batterierna hade AWG10 från början), och kablarna på escarna är de som kom med. Har buntat ihop alla kablarna och sedan lött ihop dem med AWG10 kabeln. Den flyger helt utmärk i övrigt och med 1 kilo grus under hovrar den på halvgas och drar iväg ruskigt fort om man ger den fullt pådrag.


    Jag gissar på att det är någon slags störning mellan kablarna som förs över till videolänken på något sätt. Funderar på om det gamla tricket med aluminiumfolie runt kablar för att skärma av dem skulle funka.. men jag drar efter halmstrån nu.
    Senast redigerat av SwedenByAir den 2015-11-01 klockan 21:19.

  8. #28

    Standard

    Låter ju mera som du har ett mekaniskt glapp i antennen eller nån kontakt ? Har du kollat allt mekaniskt, kontakter etc, provat byta antennen, känt att kontakter är insatta, inget glappar, skadade mekaniska delar i kontakter? Har varit med om att ex immersion VTX kabel trots att det ser ok ut inte varit helt inskjuten å fastsnäppt (pga tajt krympslang runt den), trasig kontakt i antenn mm som skapat ungf liknande symptom.

    När uppstod problemet, eller har det varit sedan "bygget" av den ?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #29
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Ibland kan man ha dålig kontakt då man skruvar fast antennerna med fingrarna, nu spänner jag försiktigt med en 00:a och det fungerar bra.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •