Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: TX val till nybörjare.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard TX val till nybörjare.

    Tjena

    Min styvbrorsa (sladdis på 13bast) vill bygga en 250ish quad & jag har det mesta på hyllan utom motor ram tx/rx.
    Han var sugen på en hobbykingram med blingbling lampor "Quanum NEON" Och det är nog ett hyfsat val för orientering osv. Visst kan man slänga på LEDar på en ZMR250 el. dylikt... Men så kollade jag även på TX, och tänkte att OrangeRX sändaren skulle fungera. Men det sår bara DSM2 stöd på den? Vore ju bra i så fall med DSMX...

    Är det nån som vet om den har stöd för DSMX mottagare? Om inte, vilken annan TX ska man välja. Det handlar om rätt tight budget, så max 7-800:- i runda slängar för TX.

    Började själv med en Turnigy 9x. Men då har man ingen failsafe & det känns som väldigt viktigt? Eller räcker det med den failsafe som finns i Cleanflight?

    Jag har rätt stor erfarenhet av detta, men orkar inte läsa på & leta leta så hoppas att det finns ett par här som har koll på just detta

    Helst hade jag satt en Taranis i händerna på han, men det drar iväg....


    /Andreas

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    33
    Jobb
    It-utbildare
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Varför inte en Turnigy TGY-i6 från Hobbyking?

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    Tack m00ndancer. KOllade lite på rcgroups & verkar som den kan funka. För se till att han har lipolarm eftersom det inte fanns nån timer i radion. Men det blir nog bra. OrangeRX radion hade bara DSM2 stöd... sunk. Och jag pallar inte modda ytterligare en 9x radio. Blivit för många såna :P

    Han lär bli toknöjd iallafall

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    33
    Jobb
    It-utbildare
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Borren Visa inlägg
    Tack m00ndancer. KOllade lite på rcgroups & verkar som den kan funka. För se till att han har lipolarm eftersom det inte fanns nån timer i radion. Men det blir nog bra. OrangeRX radion hade bara DSM2 stöd... sunk. Och jag pallar inte modda ytterligare en 9x radio. Blivit för många såna :P

    Han lär bli toknöjd iallafall
    Glöm inte att köpa den versionen med både RX&TX, eftersom den inte stödjer DSMX. (Behöver en spectrum för det eller något annat dyrare som behöver moddas)

    Fortfarande billigt $54+$15 i transportkostnad = $69 c:a 610 SEK

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •