Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hitta bra rc-flygväder enklare?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Hitta bra rc-flygväder enklare?

    Hej!

    Jag har skapat en webbplats (kostar inget att använda) som kanske kan vara användbar för rc-flygare:
    http://www.bevakaväder.se/

    Med hjälp av bevaka väder så kan man få epost när vädret väntas bli rätt under morgondagen. T.ex. så kan man ställa in önskad vindriktning samt en önskad vindstyrka (t.ex. max 10 m/s). Detta ställer man in i filtret och skriver in sin epost-adress. Sedan får man mejl dagen innan som prognosen lovar sådant väder. På så sätt missar du aldrig en chans till härlig flygtur.

    Verkar bra? Kan göras bättre? Berätta gärna hur :-)

    PS. Jag hoppas att det är OK att jag gör reklam för min egen webbplats här. Den är helt gratis att använda + jag tjänar inga pengar på den. Om det inte är OK så ber jag admin att ta bort denna tråd.

  2. #2

    Standard

    nice!
    T-Rex 450L, RVJet, Skipper, Vortex Pro
    https://teamhotglue.wordpress.com/

  3. #3
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Som jag ser det är det helt OK i sin nuvarande form.
    Det är till nytta för alla för alla modellflygare, och ett riktigt bra initiativ.
    Bravo!
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #4

    Standard

    Bra initiativ!

    Det skulle vara bra med lite fler orter att bevaka.
    Stockholm och Södertälje finns, men inte t.e.x Vallentuna, Norrtälje eller Åkersberga.
    Och om du har möjlighet att blockera webbläsarens formulärshistorik i orts fältet skulle det vara bra eftersom i vart fall i Firefox lägger sig formulärshistoriken över den popup listan du presenterar vilket gör det lite bökigt att välja plats.

    /Jonas

  5. #5
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Perfekt! Tack
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Bra initiativ!
    Det skulle vara bra med lite fler orter att bevaka.
    Stockholm och Södertälje finns, men inte t.e.x Vallentuna, Norrtälje eller Åkersberga.
    Och om du har möjlighet att blockera webbläsarens formulärshistorik i orts fältet skulle det vara bra eftersom i vart fall i Firefox lägger sig formulärshistoriken över den popup listan du presenterar vilket gör det lite bökigt att välja plats.
    /Jonas
    Kul att du tycker att det funkar bra. Fler orter är på G :-) Superbra idé gällande att blockera webbläsarens formulärshistorik!!

  7. #7

    Standard

    Det finns en app i Apple store som heter "Riseandshine" som gör något liknande, kanske nåt att låna idéer från..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •