Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Placering av ESCar på multis

  1. #1

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard Placering av ESCar på multis

    Ny på multisar och filurar på en tri-kopter. Funderar...

    Varför placerar man ESCarna ute vid motorerna? Vore det inte smartare att ha dem centralt? Mindre vikt ute i periferin, mindre motstånd i luftströmmen från proparna, visserligen en kabel ytterligare men motorkablarna behöver ju inte vara lika grova??

    Eller är det för att kylningen är bättre iunder propparna kanske?

    Det kanske är en ickefråga, vad vet jag Tacksam för kommentarer...

  2. #2

    Standard

    Kylning är nog det enda jag kan komma på. Sen att man har dem ute på armarna brukar oftast vara för att spara utrymme skulle jag tro. På mina quads kör jag nu med reglagen inne i ramarna och jag har inte märkt av att dom skulle störa utrustningen även om dom ligger 1-2cm från styrkort, rx och vtx.

  3. #3

    Standard

    Kanske inte är så vanligt att det händer men om en esc börjar brinna så blir skadan ganska begränsad om den sitter ensam på en arm. Men jag tror kanske annars mer på copterdudes förslag att det är platssparande.

  4. #4

    Standard

    Kylning plus att de ger ut störningar som man vill slippa så som även motorerna gör.
    Ackkablarna och acken stör också, egentligen. Men visst, utrymmet. =)
    Sen är det ju bra med vikten centrerat tillika. Nånstans måste dom ju va.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Vettiga infallsvinklar alla, Tackar för detta. Får se hur det ter sig när jag skall börja koppla alla delar. Spontant tycker jag ändå det vore bättre att ha dem i ramen, närmare TP. Borde ju ge en mer responsiv maskin som behöver liiiite mindre kraft för att korrigera sitt läge. Men jag kanske teoretiserar lite för mycket

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •