Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Behöver råd och tipps om val av första quad

  1. #1

    Standard Behöver råd och tipps om val av första quad

    Tjo

    Har blivit helt såld på att kunna få flyga och utföra diverse enkla saker. Tex kunna flyga och se om båten ligger kvar, se om får som inte kommer hem på kvällen fått ungar etc etc.
    Och givevis kunna flyga runt och leka har inga planer på att tävla mot andra.

    Frågan är ju vad skulle ni rek för utrustning/modell??

    Har sett 3 modeller som verkar kunna vara av intresse:
    walkera runner 250 gps
    immersionrc vortex
    emax nighthawk pro 280

    Då jag inte har någon lust att bygga något själv till att börja med verkar dessa ha vad jag letar efter.
    Är inte på jakt efter något som kan ta flera kilo i payload.

    Tar emot alla förslag, tipps och ideer. Jag kanske är helt fel ute med dom kraven jag har.

    Mvh Jonny

  2. #2

    Standard

    Hur lång flygtid vill du ha? En sån liten maskin som du har tittat på är mer en snabb racingmaskin, och har en flygtid på mellan 4-10min beroende på hur man kör och vilket batteri och propellrar. Kan vara intressant med gps för din del om du ska flyga utom synhåll. Mvh Tom

  3. #3

    Standard

    Kika på denna! 20min flygtid, gps och 400mw sändare som är ett bättre alternativ än 200mw sändarna som är standard. http://www.helipal.com/storm-racing-...naza-lite.html

  4. #4

    Standard

    Den ser riktigt intressant ut Turbotom. Verkar ju ha det mesta som jag ville ha. Skall helt klart läsas på om .

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •