Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: konstigt problem

  1. #1

    Standard konstigt problem

    Hej var ute å luftade min väl använda rv-4 .Flög en tank landade å tankade .Efter start så dog motorn "en evolution 10 cc bensinare " lyckades landa .startade upp maskinen men den dog på fullgas var tvungen att skruva ut nålen 5-6 klick innan den gick som den skulle. Flög 9 min å allt funkade är detta inte lite konstigt? .har aldrig behövt ställa in något efter inkörning .Väldigt nöjd med denna motor väldigt lättstartad och går hur fint som helst.Några idéer vad detta kan ha berott påKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151001_103946.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	109,7 KB 
Id:	54808

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Fått nått i förgasaren eller på nålen som tunnar ut blandningen, skräp, geting, litet UFO?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3

    Standard

    Ska ta en titt och se om jag hittar något .Tack för tipset

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Jag skulle nog gå igenom tank, klunk, slangar, bränslefilter, blåsa ren förgasaren osv så du inte har fått in smuts nånstans som ligger som en "propp".
    När du tankar, har du filter på slangen du tankar från så du inte tankar in småskräp i tanken?

    /Bo

  5. #5

    Standard

    Japp har både filter på tank dunken och på planet kollade det på planet det var helt rent .lite konstigt att den fortsatte att gå helt bra i så många minuter tycker att den borde börja gå dåligt om den helt plötsligt fick mer soppa annars måste ju "skräpet" ligga på samma plats hela tiden är ju ganska små marginaler i en sådan förgasare

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Du har väl membranförgasare? Ludd i filtert innuti? Membran som börjat stelna/slitna?
    Hål på slang så den tar tjuvluft?

  7. #7


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Kolla klunken!
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •