Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Openpilot revolution fråga

  1. #21
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Tycker att jag tappar mycke höjd efter flip å roll även när jag kör yaw

  2. #22

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    Okok. Jag tappar med höjd ibland men tror de e jag som drar ner throttle för mycket

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Turbotom Visa inlägg
    Lånar tråden lite. Vet någon vad "zero gyros while arming aircraft" betyder? Finns under "attitude" menyn. Är det att den bestämmer vad plant är varje gång man armerar den?
    Nej det betyder att den bara resettar/kalibrerar om gyrona.
    Du behöver aldrig bry dig om att en multirotor ska stå plant när du sätter i batteriet eller armerar den. Det viktiga är snarare att den ska stå stilla, helt stilla. Den känner själv av åt vilket håll gravitationen pekar, det är inget du behöver oroa dig för.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  4. #24

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    hur har ni satt upp failsafe i openpilot t.ex. om jag kommer utanför räckvidd med min sändare eller sändaren dör?

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Nej det betyder att den bara resettar/kalibrerar om gyrona.
    Du behöver aldrig bry dig om att en multirotor ska stå plant när du sätter i batteriet eller armerar den. Det viktiga är snarare att den ska stå stilla, helt stilla. Den känner själv av åt vilket håll gravitationen pekar, det är inget du behöver oroa dig för.
    Okej, vad är då nackdelen att inte ha denna ruta ikryssad? Jag har haft den ej ikryssad då mina landningsställ är krokiga och jag trodde den behövde stå plant. En annan fråga, hur gör ni när ni kalibrerar vad plant är? Jag vägde in och mätte med ett bra vattenpass. Pilligt som tusan, men är det så noga?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •