Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 4 armar/motorer eller 6?

  1. #1

    Standard 4 armar/motorer eller 6?

    Ju fler motorerer man har desto säkrare när man flyger va?

    Har en dji phantom 3 den har ju 4 motorer, men om man har nån multirotor med säg 6 motorer och en stannar eller går sönder i luften, kan den då bibehålla styrka att ta sig ner säkert ? än om man har 4 motorer och en pajar? då är det ju raka vägen ner till döden?

  2. #2

    Standard

    Jag tror pilotfelen är många ggr vanligare än att nån motor/ESC/dylikt får nåt fel och grejerna ramlar ner.
    Jag har aldrig vart med om ett fel på någon av mina så att en motor stannat. Vet om en som det hände för, ESCen gav upp och hexan dalade ner "halvhårt".

    Men som svar på din fråga gällande hexacoptrar, japp, de som stöder motorbortfall så kan ta sig ner. Vissa håller i gång 5 motorer och roterar kontrollerbart, bara att landa. Vissa stänger av motstående motor. Vissa lär ska klara det men de kommer ner som stenar ändå. =)

    Hexan kostar oftast mer att köpa än en quad, så att bara lägga pengar på en hexa endast för att den skulle vara säkrare tycker jag är bortkastade pengar. Hexor har andra fördelar man väljer dem för. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •