Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: hopfällbar tbs endurance

  1. #1

    Standard hopfällbar tbs endurance

    Jag försöker göra så att min tbs kan få plats i min ryggsäck när jag ska åka skidor så jag tänker att den lär ta skada om man har den utanpå samt all snö som den utsätts för. Just nu har jag flame wheel armarna men tänkt konvertera till en endurance version så att den blir hopfällbar. Jag har hittat en del trådar men ingen som har kommit med någon riktig lösning så tänkte att jag får ge det ett försök! Min tanke var att jag gör liknande rcexplorer modellen där armen är bultad fast i ena endan och sen kläms den fast framåt.
    Jag tänker alltså en sådan här: http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=2244 fast den är öppen på ena sidan så att man kan dra tillbaka armen när man ska packa ihop. Det ger möjlighet till att snabbt kunna montera och spänna fast armarna på några sekunder. För att låsa fast armen får man kanske titta på någon annan lösning än friktion men i första taget så är det min tanke.
    Någon som har input eller tankar kring det?

  2. #2
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Kolla på immerson vortex quaden en sån lösning har jag funderat på

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KJ! Visa inlägg
    Kolla på immerson vortex quaden en sån lösning har jag funderat på
    Ja något sådant vore smidigt!
    En s900 lösning vore också något att överväga. Får spåna lite och se vad jag hittar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •