Reklam

Resultat 1 till 3 av 3

mne: Frbereda Koverall fr frg med Poly-C?

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    427
    Klubb
    RFK Ikaros

Standard Frbereda Koverall fr frg med Poly-C?

r det ngon som har erfarenhet av att frbereda Koverall p en icke plankad vinge med Poly-C (aka golvlack)?
    r det ens en bra id?

Tnkte jag skulle slippa hlla p med Dope.
    //Jocke
    #modellflyg @ EFNet

Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    311
    Jobb
    Ing
    Klubb
    Eslvs mfk

Standard

Hej

Poly-C m ( eller EzE-cote) funkar bra p Koverall. Det behvs inte s mnga strykningar frrn vven r ttad ( 2 - 3 strykningar)

Man kan ven fsta kldseln med poly-C istllet fr dope - man gr p samma stt - mlar p flera lager p tret med svag slipning mellan, sen fster man koverall med aceton som lser Poly - C (och EzE-cote) - det luktar d inte s hemskt som med dope. Med dope behvs 6 - 7 lager p tret men med poly-C /Eze-cote behvs bara hlften innan det blir yta som man kan fsta koverall p.

Drefter funkar det bra med grundfrg Hagmans p burk (rostskyddsfrg - JULA) som man spr ut o stryker p med pensel med snabba drag (eftersom frgen torkar s snabbt) . Frgen r spdd med Xylen och man spder sjlv med thinner eller aceton s den torkar extremt snabbt och mste vara tunn fr att ytan skall bli bra. Det gr inte att spruta denna frg eftersom den torkar mellan pistolen och fremlet man vill mla s det blir bara ett pulver som trffar ytan.

Hej
    Peder Fyhr
    flyger i
    Eslvs mfk

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    427
    Klubb
    RFK Ikaros

Standard

Se dr va bra. D har jag lite att pyssla med i helgen
    Tackar fr utfrligt svar!

Jag har fst Koverall'en med Balsaloc, vet inte vad jag tycker om det egentligen. Men det har funkat okej.
    Frsta gngen s det ska vl inte vara smrtfritt
    //Jocke
    #modellflyg @ EFNet

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •