Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

mne: Hjlp med el fr gps samt ev fpv fr fms1280

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Citat Ursprungligen postat av AnWi Visa inlgg
    Det r inte ytterhljets temperatur utan drivkretsarnas temperatur som vervakas. Det r de som kan g snder vid fr hg temperatur. Det finns ingen reell frdel av att vlja batterier med lgt C annat n priset. Det innebr bara att den strm man kan ta ut, utan att batteriet tar skada, r lgre.
    Hej och tack!
    r det inte s att med lgre C-rating lr chansen att jag tar ut "fr mycket" strm och bygger upp vrme minskas eller r jag ute och cyklar d? Ex stockbatteriet r 1300MAH2S20C borde jag d inte frska kpa nra samma C-rating med bonusen lgre pris Ex 1800mah3s25C?
    Mvh G

Reg.datum
    Dec 2013
    Inlgg
    335
    Jobb
    CNC-operatr p Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

Standard

Om andra har krt 3s med originalreglage s r det vl bara att prova, kanske var det bara mitt reglage som inte var riktigt som det skulle vara.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlgg
    Hej och tack!
    r det inte s att med lgre C-rating lr chansen att jag tar ut "fr mycket" strm och bygger upp vrme minskas eller r jag ute och cyklar d? Ex stockbatteriet r 1300MAH2S20C borde jag d inte frska kpa nra samma C-rating med bonusen lgre pris Ex 1800mah3s25C?
    Mvh G
    Ditt 1300 20C batteri ger ju 1,3*20=26 ampere och ett 1800 25C batteri ger ju 1,8*25=45 ampere, dvs bda ger mer strm n vad ditt ESC klarar och de kommer inte ge ngon begrnsning (precis som det br vara&#128540.

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlgg
    Om andra har krt 3s med originalreglage s r det vl bara att prova, kanske var det bara mitt reglage som inte var riktigt som det skulle vara.
    Just det du hade ju provat utan framgng! Vad hnde , blste du reglaget? Kpte du rtf paketet? Isfall str det i din manual ocks att den ska klara mellan 2-4s och om den inte gr det gr inte det p fabrikationsfel -garanti? Eller skrattar ni t mig nu

Som sagt anledningen till 3s - tjatet r att jag har ftt fr mig att jag behver en till acc fr fpv -grejerna/ledstrips annars om jag kan driva allt p 2s som nn skrev 5v -grejer (regulator ned till 5v fr att slippa whitenoise?)

Mao behver jag nnsin 3s fr voltantal eller rcker det med 2s? Jag har ett 2000mah2s25C (till en quad egentligen men tnkte lda om till deankontakt) jag flyger normalt med 1300mah2s20C och 15C och detta 2kmah-batteriet r mrkvrdigt ltt och torde d rcka till cmos kamera och tillhrande sndare?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlgg
    Just det du hade ju provat utan framgng! Vad hnde , blste du reglaget? Kpte du rtf paketet? Isfall str det i din manual ocks att den ska klara mellan 2-4s och om den inte gr det gr inte det p fabrikationsfel -garanti? Eller skrattar ni t mig nu

Som sagt anledningen till 3s - tjatet r att jag har ftt fr mig att jag behver en till acc fr fpv -grejerna/ledstrips annars om jag kan driva allt p 2s som nn skrev 5v -grejer (regulator ned till 5v fr att slippa whitenoise?)

Mao behver jag nnsin 3s fr voltantal eller rcker det med 2s? Jag har ett 2000mah2s25C (till en quad egentligen men tnkte lda om till deankontakt) jag flyger normalt med 1300mah2s20C och 15C och detta 2kmah-batteriet r mrkvrdigt ltt och torde d rcka till cmos kamera och tillhrande sndare?
    Finns ingen anledning att byta till 3S fr FPV, de flesta prylar r fr 7 V och uppt. Det r dessutom lika enkelt att ha en step-up och ka spnningen som att g ber i spnning. Finns vissa kameror som krver 12V men de flesta krver 5 v eller klarar hgre. Kolla denna:

https://youtu.be/bv-bsLjD2n0

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av erolwi Visa inlgg
    Finns ingen anledning att byta till 3S fr FPV, de flesta prylar r fr 7 V och uppt. Det r dessutom lika enkelt att ha en step-up och ka spnningen som att g ber i spnning. Finns vissa kameror som krver 12V men de flesta krver 5 v eller klarar hgre. Kolla denna:

https://youtu.be/bv-bsLjD2n0
    Ok! Tack s mycket d slipper jag riskera brnna ur esc OCH slipper tynga ned planet med ett xtra batteri!

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

Frresten ni kan kolla lite av mina flygningar med easytrainern p Youtube https://youtu.be/p4t-zN1ZDZs

Alla r m fms easytrainer 1280 mm kommer ladda upp m let -13 Glider ocks!

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •