Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: FMS LET 13 GLIDER vingtippar reparation

  1. #21
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av johanvm Visa inlägg
    Bra! Nu har du fått blodad tand och vågar ge dig in i fler reparationer/moddningar.
    /J
    Tack! Javisst! Jag ville genast göra yttre vingspets-stabilisatorer (terminologi) men ger mig innan, vinkeln där är rätt viktig att få exakt på mm tror jag så jag nöjer mig med mina nya fina spetsar!

    Nu blir det gymmet och sedan Maiden!

  2. #22
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Tack! Javisst! Jag ville genast göra yttre vingspets-stabilisatorer (terminologi) men ger mig innan, vinkeln där är rätt viktig att få exakt på mm tror jag så jag nöjer mig med mina nya fina spetsar!

    Nu blir det gymmet och sedan Maiden!
    Jaha, tyvärr började det blåsa rätt ordentligt och jag vill ha Maiden med nya spetsarna nära vindstilla för att verkligen få en god uppfattning om att den "trackar" rakt och fint och stallkaraktären samt ev ökad segelförmåga...samt att jag inte riktigt hann innan mörkret kom...

    Nästan nervös inför denna,första landningen kommer bli nervöööös då jag ej vill sabba detta snygga arbete , det är riktigt bra gjort och efter lite mods idag så följer den på mm den "hela" delen av vingen och vingprofilen är 99,9% perfekt!

    De nya spetsarna är riktigt hårda och stumma och känns som att de sitter bättre än innan lagning!

    Om man planerar och är kreativ så kan man göra mycket hållfasta konstruktioner med epp/epo, lim, vykort, kreditkort, tandpetare, tejp och färg! !

    Tack för all er hjälp och kritik för övrigt! ;känns som jag har er i ryggen!!

    Nu behöver jag bara en ny sändare det kan väl nån skicka snällt till mig; )

    Nej skämt åtsido men jag letat efter en sändare (med rx hels) bättre beg 5ch+ med mixmöjligheter spelar ej roll vilket band bara räckvidd är ok, priset är dock avgörande då jag inte har så mycket pengar att lägga på rcprylar just nu (lågsäsong) och jag behöver ju jääättemycket saker

  3. #23
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    https://youtu.be/lecXa8mG7DU


    Maiden med nya spetsarna helt fantastiska jag lyckades riktigt bra! !!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •